הצערת הפנים

(0)
לדרג

ניתוחים להצערת הפנים

מאת: ד"ר טלי פרידמן

ניתוח להצערת הפנים, כשמו כן הוא, מיועד להחזיר את הזוהר והחיוניות לפנים. כיצד מתבצע הניתוח, מהם החידושים בתחום ומי הן המטופלות שייהנו ממנו יותר בהשוואה לחומרי מילוי?

מהו הניתוח?

ניתוח מתיחת פנים מיועד להחזיר מראה רענן וטבעי לפנים המבוגרות, אורכו מספר שעות, זאת בהתאם למורכבות הניתוח ולמגוון האזורים המטופלים בפנים.

סיבת הניתוח:

בגיל מתקדם, אולם גם ללא קשר לגיל הכרונולוגי, כאשר המטופלת מוטרדת בעיקר מעודפי עור בצואר ומצניחת הפנים התחתונות, מומלץ טיפול להצערת הפנים באמצעות ניתוח. למרות השפע הגדול של טיפולים מרפאתיים המיועדים להצעיר את הפנים ללא ניתוח, יש להבין את מגבלותיהם. אחת מהמגבלות הגדולות של חומרי מילוי וחוטים הנה חוסר היכולת לבצע הרמה משמעותית של רקמה צנוחה. לפיכך, במקרים בהם קיים עודף עור, מוטב יהיה לרענן את קונטור הפנים באמצעות ניתוח, ולשמר את תוצאת הניתוח באמצעות החזרת נפח עדינה בטיפולים מרפאתיים לאורך השנים.

יתרון גדול נוסף שיש בטיפול הניתוחי בהשוואה לחומרי המילוי הנה היכולת להשיג תוצאה טבעית, מעין נקודת פתיחה חדשה מאוזנת וטבעית להמשך תהליך ההתבגרות הנורמלי של הפנים, בעוד שמילוי בלבד של רקמה נפולה בפנים התחתונות עלולה ליצור לעיתים מראה מלא מדי, לא טבעי ולא אסתטי.

בנוסף, בניתוח מתיחת הפנים ניתן לקבל מראה מאוזן ברמה האסתטית, גם של הפנים וגם של הצואר, בעוד שחומרי מילוי עשויים לשפר רק את הפנים וליצור חוסר איזון בין פנים הנראות צעירות יותר לבין צואר מבוגר. ולבסוף, תוצאות הניתוח באופן כללי מחזיקות מעמד יותר מאשר טיפול עם חומרי מילוי זמניים, עליהם יש לחזור בתדירות של כאחת לשנה.

הליך הניתוח:

מדובר בניתוח המבוצע לרוב בהרדמה כללית. במהלך הניתוח נעשים חתכים עדינים באזור האפרכסת ובקו השער, דרכם מבוצע הידוק פנימי של השרירים מרימי הפנים. הידוק השרירים נעשה בכוון המתאים למבנה הפנים ולצורת נפילתם והנו מותאם למטופלת הספציפית. במשולב להידוק זה, מוחזר לפנים נפח שאבד עם השנים, כשומן עצמי, אשר מושתל במקומות בהם חסר. בתום הניתוח מוסר עודף העור בצידי הלחיים והצואר והחתכים הניתוחיים נתפרים בצורה עדינה מאוד, בתפרים נמסים הנמצאים רובם בתוך העור והנם נסתרים. מספר שעות לאחר הטיפול הניתוחי המטופלת יורדת מהמיטה ובהמשך היום משתחררת לביתה.

כיום ניתן להציע למטופלות טיפול לטשטוש הצלקות כבר בתחילת תהליך ההחלמה מהניתוח. באמצעות טשטוש הצלקות הניתוחיות אנו משיגים תוצאות טבעיות, ללא עדות לניתוח וזוהי התקדמות נפלאה.

סיכונים:

כמו כל הליך ניתוחי, סיכונים כמו דמום, זהום, אסמטריה ועוד יכולים להתרחש, אך אינם שכיחים. מדובר בטיפול בטוח באופן יחסי, ומלבד מאי נוחות לרוב אינו כרוך בכאב משמעותי. הצלקות הניתוחיות עוברות תהליך החלמה רגיל, ולרוב הן הופכות לעדינות ובהירות כבר מספר חודשים לאחר הניתוח.

זמן ההחלמה אורך כשבוע עד שבועיים, בתלות בהיקף הניתוח. כאשר מבוצעת מתיחת צואר, פנים, עפעפיים וגבות, הזרקת שומן עצמי, או פילינג, כחלק מניתוח מתיחת הפנים, לרוב מדובר על משך החלמה של כשבועיים עד שניתן לחשוף את הפנים בקרב מקורבים, ללא שיבחינו שזה עתה המטופלת עברה ניתוח. לרוב השינוי נראה כמראה פנים רענן, כמו לאחר חופשה.

טלי פרידמן היא מומחית בכירורגיה פלסטית, בעלת תת מומחיות ייחודית בניתוחים לעיצוב הגוף.

בואו לדבר ע זה בפורום מתיחות בטן ושאיבות שומן.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום