ניתוח שד לגברים

(0)
לדרג

הטיפול המקובל בגניקומסטיה במצב זה הוא ניתוחי, אך קיימות מספר טכניקות ניתוחיות שונות.

מאת: פרופ' ליאור הלר

כאשר השד קטן יחסית אפשר להציע כריתה של הבלוטה שנעשית באופן ישיר דרך חתך ניתוחי או בעזרת שאיבת שומן המתבצעת דרך כמה חתכים קטנים. חשוב להדגיש שבלוטת השד שונה במהותה מרקמת שומן, ולכן שאיבת שומן לא בהכרח תעבוד. במקרים אלה, על מנת להגדיל את יעילות הפעולה ניתן להשתמש בטכנולוגיות חדשות הקיימות בתחום שאיבת השומן, כגון במכשירים כמו VASER או במכשירים אנדוסקופיים שמפרקים את הרקמה הבלוטית כך שיהיה קל יותר לשאוב אותה.

במקרים בהם יש עודף עור משמעותי צריך לבצע כריתה של העור, פעולה שמלווה בביצוע מספר חתכים. כאשר עודף העור הוא משמעותי, מקובל להעלות את הפטמה על פני דופן בית החזה עקב צניחתה לאזור נמוך.

אצל חולים הסובלים מעודף עור לאחר ירידה במשקל, עיקר הבעיה היא עודף העור ולכן בקבוצה זאת כמעט תמיד יהיה צורך בכריתה של עור.

הניתוח אורך כשעה עד שעה וחצי ולעיתים המטופל נשאר בבית החולים לילה אחד. מקובל לשים תחבושת לוחצת במשך כעשרה ימים לאחר הניתוח ולהימנע מפעילות גופנית מאומצת.

כמות רקמת השד שנכרתת יכולה להגיע עד 150 גרם בכל צד ואף יותר, אך גם הוצאת כמויות קטנות יותר יכולה לגרום לשיפור משמעותי במראה בית החזה.

המכשולים בדרך לטיפול 

למרות שמקובל לחשוב שגניקומסטיה היא בעיה קוסמטית בלבד, חשוב להבין שמדובר בבעיה עם השלכות תפקודיות. בגלל התפיסה השגויה שמדובר בבעיה קוסמטית, קופות החולים וחברות הביטוח אינן מאפשרות כיסוי כספי. ואולם, גם כאשר לא ניתן החזר כספי ולמרות עלותו של הניתוח, חשוב להביא בחשבון את העובדה שבעיית הגניקוסמטיה בגיל ההתבגרות הינה קריטית מבחינת הדימוי העצמי ועלולות להיות לכך השלכות משמעותיות בהמשך החיים.

כמו כל ניתוח, גם לניתוח זה יש סיבוכים אפשריים אך הם נדירים למדי. הסיבוכים האפשריים כרוכים בדימום, זיהום או אסימטריה של השדיים.

פרופ' ליאור הלר הוא מנהל המחלקה לכירורגיה פלסטית בבית-חולים אסף הרופא.

בואו לדבר על זה בפורום בריאות השד.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום