בקע טבורי: על הניתוח שעבר נתניהו

(0)
לדרג

רה"מ חש כאבים בבטנו ועבר הלילה ניתוח דחוף של בקע בטבור בהרדמה מלאה. הוא צפוי להשתחרר לביתו בשעות אחה"צ. מומחה: לרוב מדובר בניתוח שכיח ופשוט יחסית

מאת: יאנה גימפלביץ', מערכת zap doctors

ראש הממשלה בנימין נתניהו עבר הלילה (א') ניתוח בקע בטבור בבית החולים הדסה עין-כרם. צוות הרופאים המנתח החליט לקיים את הניתוח בהרדמה מלאה ונמסר כי הניתוח ייערך כשעה, וההתאוששות ממנו עוד כשעתיים.

נתניהו חש אתמול בכאבים ונבדק על ידי רופאו האישי ד"ר צביקה ברקוביץ' ועל ידי מומחה לכירורגיה פרופ' אריה דוסרט. לאחר שעלה חשד לבקע נשלח נתניהו לבדיקת CT שאישרה זאת, והוא נותח במהלך הלילה. את הניתוח ביצעו צוות רופאים בראשות פרופסור אבירם ניסן, מנהל המחלקה הכירורגית בבית החולים, והכירורג הבכיר פרופ' דוסרט. ראש הממשלה צפוי להשתחרר מבית החולים אחרי הצהריים.

מהו בקע טבורי?

ד"ר ראובן אליגר, כירורג בכיר בבית חולים קפלן, מסביר כי ניתוח בקע הוא ניתוח שכיח ופשוט יחסית. הבקע נראה כלפי חוץ כמו נפיחות בבטן, שנוצרת כשהאיברים הפנימיים יוצאים מחלל הבטן ולוחצים על הדופן שלה. הבקע יכול להיות מלווה בכאב (אך לא תמיד) באזור המפשעה או באזור הטבור, והמטופל יכול להבחין בעצמו בנפיחות.

"במקרים של חשד לבקע כלוא, המצב מחייב ניתוח דחוף", מסביר ד"ר אליגר. לדבריו, הניתוחים נעשים בהרדמה מלאה או חלקית בהתאם לגודל הבקע ומיקומו, כשבדרך כלל ניתוח בקע טבורי מבוצע בהרדמה מלאה.

הניתוחים מבוצעים בשתי שיטות: באמצעות פתיחת הבטן או בשיטת לפרוסקופיה - ניתוח פחות פולשני הנעשה באמצעות החדרת מצלמה ומספר מכשירים נוספים לחתכים קטנים בדופן הבטן. למרות יתרון הלפרוסקופיה, לא כל מטופל ולא כל בקע מתאימים לניתוח בשיטה זו.

סיבוך של ניתוח בקע טבורי יכול להיות זיהום בחלל הבטן, שעלול לגרום לצורך לפתיחה מחודשת של הפצע. אם כי לרוב ההתאוששות יחסית קלה ומהירה, בדרך כלל אחרי אשפוז של יום המטופל משוחרר לביתו. מומלץ לנוח בבית במשך שבוע עד עשרה ימים.

עד שראש הממשלה ינוח, נמסר כי ישיבת הממשלה שתוכננה להיום נדחתה, ואת צוות השרים לענייני אסירים ינהל שר הביטחון משה בוגי יעלון. עד להתאוששותו ימלא את מקומו שר הביטחון משה יעלון.

בואו לדבר על זה בפורום כירורגיה.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום

עוד בתחום