שני ילדים פצועים הועברו מסוריה

(0)
לדרג

צה"ל העביר למרכז הרפואי זיו שני ילדים פצועים מסוריה, אחד בן 15 במצב קשה עם פגיעה רב מערכתית, והשני בן 9, פצוע בינוני שאיבד את עינו

מאת: מערכת zap doctors

היום לפנות בוקר (ד') הועברו למרכז הרפואי זיו על ידי צה"ל, שני ילדים סורים פצועים ממלחמת האזרחים. הראשון הוא בן 15 במצב קשה עם פגיעה רב מערכתית, מאושפז במחלקת טיפול נמרץ ילדים, והשני ובן 9 במצב בינוני אשר כתוצאה מהפציעה איבד אחת מעיניו והוא סובל גם מפגיעות רסיסים בכל חלקי גופו.

ד"ר יורי וינר, מנהל מחלקת טיפול נמרץ ילדים במרכז הרפואי זיו בצפת, אמר בנוגע לפצוע בן ה-15: "הוא נפגע מרסיסים בכל חלקי גופו וסובל משברים בלסת ובגפיים ופצע פתוח בגולגולת. הפגיעה המשמעותית ביותר הינה בגב וכן זיהומים בפצעים הפתוחים ואיבוד דם רב. את הטיפול הראשוני כולל ניתוח בבטן קיבל בסוריה".

על הילד בן ה-9, אמר ד"ר יוסי פיקל, מנהל מחלקת עיניים: " אביו של הילד, שנמצא עמו, סיפר לנו כי הוא נפגע כבר לפני שבועיים, לאחר שפגז פגע בביתם ונותח בסוריה. הפציעה בעין היתה תוך עינית כולל פגיעה באיברים האחוריים של העין. במצבים מסוג זה יש צורך דחוף לטפל בעין השנייה של הפצוע, כיוון שבמקרים רבים מתפתחת מחלה התוקפת את העין הבריאה".

במהלך השבועיים בהם טופל הילד בסוריה, הוא לא קיבל טיפול בסטרואידים, מצב המסכן את עינו הבריאה. "זו הסיבה שהתחלנו טיפול מיידי בסטרואידים וביצענו בדיקה מקיפה למנוע הימצאות רסיסים בעין, במקביל יטופל הילד מפגיעות הרסיסים בשאר חלקי גופו", אמר ד"ר פיקל.

במרכז הרפואי זיו מאושפזים בנוסף עוד ארבעה פצועים סורים, אחד במצב קשה מאוד במחלקת טיפול נמרץ כללי, ושלושה נוספים במחלקה הכירורגית. עד כה הועברו למרכז הרפואי זיו על ידי צה"ל 30 פצועים סורים ממלחמת האזרחים.

בואו לדבר על זה בפורום רפואה דחופה.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום

עוד בתחום