ישראל וירדן נערכות לרעידת אדמה

(0)
לדרג

כוחות הצלה מישראל ומירדן השתתפו בתרגיל, שדימה הערכות לרעידת אדמה. נשיא הסהר האדום הירדני הביע דאגה מעלייה בהיקף האסונות בעולם

מאת: מערכת zap doctors

על רקע אסון הצונאמי ביפן, נערכים בישראל לרעידת אדמה. תרגיל ישראלי-ירדני דימה הערכות אזורית לרעידת אדמה. התרגיל התקיים במהלך הכנס הרביעי של הפורום לפיתוח ואסטרטגיה, וכלל גורמי מפתח בכירים ממד"א, הסהר האדום הירדני ואוניברסיטת בן-גוריון בנגב, המשמשת כפלטפורמה לשיתוף הפעולה האזורי. האירוע התקיים במעמד נציגים מהוועד של הצלב האדום הבינלאומי והאיחוד האירופי, התומכים ביוזמה המשותפת מאז היווסדה, לפני כשנתיים.

הצוותים הקימו מחנה באזור תמנע עבור "מפונים פנימיים זמניים". "הצפייה באנשי הסהר האדום הירדני מקימים אוהל בסיוע שתי סטודנטיות מאוניברסיטת בן-גוריון כאילו שהם עובדים יחדיו מאז ומעולם, העניקה לי תחושת סיפוק גדולה", אמרה ד"ר ברוריה עדיני, חברת סגל במחלקה לרפואת חירום של האוניברסיטה ואחת ממתכנני הפרויקט. "היתה כאן אנרגיה בלתי רגילה, כאשר הן הישראלים והן הירדנים מצאו שפה משותפת ועבדו יחדיו. שיתוף הפעולה היה אמיתי ולא משהו שרק מדברים עליו".

ד"ר דגן שוורץ, חבר סגל במחלקה לרפואת חירום באוניברסיטה, סיפר כי "הקירבה הפיזית בין עקבה לאילת משמעותה היא שצוותי ההצלה ייאלצו לעבוד יחדיו ובשיתוף פעולה, במקרה שנצטרך לתת מענה מהיר ומקצועי המתבקש מאירוע כזה".

יש לציין כי התרגיל תוכנן זמן רב לפני האסון שהתרחש ביפן לפני כשבוע, ומארגני הסדנה ניצלו את צירוף המקרים הזה, על מנת להגביר ולחזק את הרלוונטיות והחשיבות שלו.

950 אסונות טבע, 300 אלף הרוגים

ד"ר מוחמד אל-חדיד, נשיא הסהר האדום הירדני, השווה את המצב ביפן לזה שבהאיטי, בציינו כי ניתן לראות מתי מדינה ערוכה ומוכנה לאירוע מסוג זה. בנוסף, הוא הביע את דאגתו מכך ששינויי האקלים הקיצוניים עלולים להוביל בעתיד לעלייה באסונות הטבע."בשנת 2010 היו 950 אסונות טבע מתועדים עם כ-300 אלף הרוגים, נתון המשקף עליה משמעותית, לעומת ממוצע שנתי של 785 אסונות טבע, לא כולל קונפליקטים מזוינים" אמר ד"ר אל-חדיד.

מנכ"ל מד"א, אלי בין, סיכם: "התרגיל שביצענו משקף את היחסים והקשרים ארוכי הטווח שרקמנו עם הסהר האדום. העבודה המשותפת מסייעת לנו לקדם את האג'נדה המשותפת שלנו ולבנות את הבסיס לשלום בר קיימא באזור".

בואו לדבר על זה בפורום טראומה ורפואה דחופה.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום