מרפאה כירורגית לבני נוער

(0)
לדרג

לבני הנוער אופנה משלהם, כרטיס אשראי פרטי ומעכשיו גם מרפאה כירורגית המיוחדת להם ברמב"ם. צרכנות רפואית

מאת: מערכת zap doctors

מאות בני נוער מתאשפזים מדי שנה במחלקות הכירורגיות כדי לטפל בטווח רחב של בעיות הדורשות התערבות ניתוחית, למשל: ניתוח פלסטי לתיקון האף או החזה, ניתוחי השמנה ההופכים ליותר ויותר רווחים בקרב המתבגרים, בעיות גניקולוגיות ואורולוגיות, טיפול בבעיות של הזעת יתר, טיפול בבקעים, בעיות גסטרו, או טיפול בבעיות כרוניות כתוצאה ממחלה קשה. מציאות זו הופכת את בני הנוער ללקוחות שלא ניתן להתעלם מצרכיהם.

בית חולים רמב"ם זיהה את הצורך והחל לאחרונה בהפעלת מרפאה כירורגית למתבגרים, כחלק מהמערך הכירורגי בביה"ח בניהולו של פרופ' יורם קלוגר.

במסגרת השירות החדש, פרי שתוף פעולה של מחלקת כירורגית ילדים, בראשותו של ד"ר גדעון שושני ומרפאת המתבגרים ברמב"ם, הצוות הרב תחומי מלווה את בני הנוער לאורך כל התהליך הרפואי - החל מפגישת הייעוץ הראשונה, דרך הניתוח עצמו ועד למעקב שלאחריו, תוך הבנת הצרכים והבעיות המאפיינים את בני גיל הטיפש עשרה.

התאמת הטיפול לבני הנוער

"נוצרה מציאות חדשה שבה בני הנוער מפתחים מחלות של מבוגרים, אך עדיין זקוקים להתייחסות המתאימה לגילם", אומרת ד"ר לילי היערי, סגנית מנהל מחלקת כירורגית ילדים ברמב"ם ומנהלת המרפאה החדשה. "במשך שנים הם טופלו במחלקות הכירורגיות לילדים, וזאת למרות שצרכיהם שונים מגיל הילדות. מצד שני הם אינם יכולים לשכב במחלקות לצד קשישים. בני הנוער מהווים כשליש מכמות המטופלים במחלקה וכיום אנו מבינים שיש להתייחס לקבוצת הביניים הזו אחרת, תוך מתן פתרון לטווח שלם של בעיות שמאפיינות את הגיל הזה. בין אם מדובר בטיפולים אלקטיביים ובין אם מדובר בטיפולים דחופים, נער או נערה בגיל ההתבגרות פשוט רואים וחווים דברים אחרת מילד או ממבוגר".

כאמור, בני הנוער של היום חשופים יותר להתנסויות והרגלים המעמידים אותם בסכנות תחלואה שבעבר נחשבו לנחלתם של המבוגרים. תופעות כגון השמנת יתר ושתית אלכוהול כבר מגיל צעיר, עלולות להתפתח באותם ילדים למחלות סוכרת וכבד לכשיתבגרו.

נושא נוסף שמצריך טיפול רגיש כשמדובר בבני נוער, הוא תופעות של גידולים באשכים או בשד. פעמים רבות בני הנוער לא יידעו לקרוא את הסימנים או יתביישו להתלונן על החשד, עד שכבר יהיה מאוחר.

בואו לדבר על זה בפורום כירורגית ילדים.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום