אזהרה: אינסולין רגיש לחום

(0)
לדרג

סוכרתיים, שימו לב: מנות אינסולין עלולות להינזק ולאבד מיעילותן עקב שהייה בסמוך לאמצעי חימום ביתיים, כגון מזגנים, תנורים ומפזרי חום

מאת: מערכת zap doctors

עקב מזג האוויר החורפי והקר הפוקד כעת את אזורנו, חשוב לדעת: מנות אינסולין עלולות להינזק עקב שהייה בסמוך לתנורים, מזגנים ומפזרי חום ולסכן את חיי הסוכרתיים! לפיכך, חשוב מאוד כי בימים קרים אלה יקפידו החולים בסוכרת לבדוק היטב את רמות הסוכר בדמם ולדאוג לשמור על איזון. במידה והאינסולין לא מסייע, ייתכן שהתקלקל ויש להחליפו באופן מידי.

מדובר בתופעה החוזרת על עצמה מדי שנה בימים הקרים: עשרות חולי סוכרת נעורים פונים לסיוע רפואי, לאחר שהאינסולין שברשותם נהרס, עקב חשיפה לטמפרטורה גבוהה בעת ששהו בסמוך לתנורים ואמצעי חימום ביתיים. ואכן, בימים האחרונים פנו מטופלי סוכרת רבים לקבלת הנחיות כיצד לאזן את רמות הסוכר וכן ביקשו לחדש את מלאי האינסולין שברשותם, במקום המנות שהתקלקלו.

ד"ר אורנה דלי-גוטפריד, מנהלת מרכז בריינין לסוכרת נעורים ואנדוקרינולוגיה לילדים במרכז הרפואי זיו בצפת, מסבירה, כי כאשר האינסולין, העשוי חלבון, נחשף לטמפרטורות גבוהות, הוא משנה את מבנהו והופך לתרופה בלתי יעילה: "בעת מחסור באינסולין, מתחיל הגוף לפרק שומנים וחלבונים, ומייצר גופי קטון שהצטברותם בדם גורמת לחמצת מטבולית סוכרתית. מצב זה בצורתו הקיצונית, מהווה סכנת חיים!", מזהירה ד"ר דלי-גוטפריד, וקוראת לסוכרתיים ובני משפחותיהם לנהוג במשנה זהירות בקרבת מכשירי החימום, תוך הקפדה על מעקב צמוד וערנות לרמות הסוכר בדם ולסימפטומים כגון: כאבי ראש, סחרחורות ובחילות. "אם אכן מופיעים הסימפטומים הללו בסוכרתיים, לא לתת בשום פנים ואופן למצב להתדרדר! יש לפנות בדחיפות לסיוע רפואי".

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום