פצצה מתוקה: חצי מיליון סוכרתיים

(0)
לדרג

סקר: בת ים, נצרת עילית וירושלים הן בין הערים ה"סוכרתיות" בישראל, בעוד שת"א הרצליה וגבעתיים הן בין ערים הבריאות; ההוצאה לחולה עד 1,300 שקל לחודש

מאת: מערכת zap doctors

הערים ה"סוכרתיות" ביותר בישראל הן בת ים, נצרת עילית, אבן יהודה, כרמיאל, זיכרון יעקב וירושלים, בעוד שהערים הבריאות הן רמת השרון, גבעתיים, קריית טבעון, רמת גן, הרצליה ותל-אביב. כך עולה מסקר ריכוז חולים הסוכרת בישראל שנערך על ידי גיאוקרטוגרפיה, והוצג אתמול (ג') בכנס הסוכרת השנתי של עמותת 'מהיום' הפורום הישראלי לאורח חיים בריא.

עוד עולה מהמחקר כי במדינת ישראל ישנם כ-506,600 חולי סוכרת מסוג 1, 2 וטרום-סוכרתיים והוצאותיהם השנתיות מסתכמות בלא פחות מ-4 מיליארד שקלים בשנה. מהנתונים עולה כי ההוצאות החודשיות בגין מחלת הסוכרת בקרב קבוצת ה"נוחות כלכלית" גבוהות בהרבה מהממוצע (כ-1280 שקלים לחודש). גם בקרב הקבוצות חרדים ועובדי "צווארון כחול" הוצאות חודשיות גבוהות יחסית לממוצע (כ-790 עבור כל אחת מהן). הוצאות אלו נמוכות בהרבה מהממוצע ההוצאות של עולי ברה"מ לשעבר, "גיל זהב עם נוחות" ו"דת ולאומיות" (כ- 200, 295 וכ- 310 שקלים לחודש).

פרופ' אבי דגני, נשיא קבוצת גיאוקרטוגרפיה הסביר כי "החולים במחלת הסוכרת נאלצים לשלם מכיסם סכומי כסף גדולים מאוד כדי לממן את הטיפול במחלה. סך ההוצאות החודשיות למשקי הבית בישראל על המחלה- היא לא פחות מ330 מיליון שקלים לחודש ו-4 מיליארד שקלים בשנה, כאשר הוצאותיהם של אנשים שחיים תחת נוחות כלכלית, חרדים ועובדי צווארון כחול משלמים הרבה מעל הממוצע".

הכנס השנה התמקד בהארת ההיבט הכלכלי הכרוך במחלת הסוכרת, באמצעות פירוט ההשלכות הכלכליות של הטיפול במגפת הסוכרת, מיפוי אזורי הסוכרת של ישראל, תוך דירוג הערים בישראל שבהן שיעור חולי הסוכרת הוא הגבוה ביותר, וכן הצגת קרן השקעות חברתיות לטיפול בסוכרת בישראל לאחר שהוצגה בפני ועידת ה-G8. הקרן הוצגה בכנס על ידי סר רונלד כהן ולפיה משקיעים יתרמו כספים באגרות חוב חברתיות, שיופנו לתוכנית שמטרתה לצמצם את מחלת הסוכרת ובכך לחסוך למדינת ישראל את העלויות הגבוהות שהיא נאלצת לספוג על כל חולה סוכרת בישראל. שליש מהכספים שייחסכו יחזרו חזרה למשקיעים כתשואה על השקעתם.

סוכרת: נייר הלקמוס של החברה הישראלית

שרת הבריאות יעל גרמן אשר נכחה בכנס התייחסה לממדי המגיפה במדינת ישראל: "מחלת הסוכרת היא נייר הלקמוס של החברה הישראלית. באופן מצער בציבור הערבי-ישראלי אחוז החולים בסוכרת כפול מאחוז החולים בשאר האוכלוסייה. גם הציבור האתיופי לוקה בסוכרת באחוזים גבוהים למרות שלא הייתה להם נטייה לחלות לפני עלייתם ארצה. אנחנו, כולנו, מחויבים לפעול יחד. רק בדרך הזו נצליח למגר את המחלה".

פרופ' איתמר רז, יו"ר עמותת 'מהיום' אמר: "זהו יום עצוב משום שהיום גילינו שהציבור הישראלי נחשף למגיפה בקנה מידה הרסני - שרק הולכת ומחריפה, וזאת למרות המאמצים הרבים והעשייה למען מיגורה. הציבור הישראלי חייב להפנים שהיא הגורם המרכזי להתקפי לב, אשפוזים, אובדן כליות, קטיעות רגליים ועיוורון- ואסור להקל בה ראש. למדנו כי הדרך הטובה ביותר להילחם בסוכרת היא לזהות אותה בשלב מוקדם- ולהגיב מהר".

בואו לדבר על זה בפורום טיפול בסוכרת.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום

עוד בתחום