מדידת גלוקוז ליד המיטה

(0)
לדרג

בקרוב ניתן יהיה למדוד גלוקוז לכל מאושפז בבי"ח שיבא מבלי שיקום ממיטתו. הבדיקה מבוצעת בעזרת מכשיר נייד ומשודרת לתיק הממוחשב של כל מטופל. צרכנות רפואית

מאת: מערכת zap doctors

בקרוב ניתן יהיה למדוד לחולים המאושפזים בשיבא גלוקוז ליד מיטתם. המדידה תתבצע באמצעות מערכת ה-Stat Strip, אשר מוטמעת בימים אלו במחלקות בית החולים. זוהי המערכת היחידה המבצעת מדידת גלוקוז בדיוק מעבדתי בכל המטופלים המאושפזים - כולל במטופלים, שמצבם הרפואי מורכב: למשל, מטופלים שלהם רמות המטוקריט אבנורמליות בדם, או כאלו שבדמם סוכרים נוספים מלבד גלוקוז (למשל, גלקטוז, או מלטוז). כל זאת כאמור על-ידי מכשיר נייד ליד מיטת המטופל.

המערכת היא היחידה בעלת ממשק בעברית, ולכן בהיותה מחוברת למערכת הדמוגרפית של בית החולים, היא מאפשרת את זיהוי המטופל בשמו ובמספר הזיהוי שלו טרם ביצוע הבדיקה. זאת, על-ידי סריקת מדבקת הזהות של המטופל באמצעות קורא ברקוד אינטגרלי שעל המכשיר.

לאחר זיהוי המטופל בשמו (למניעת טעויות בזיהוי ובטיפול שלאחריו), וביצוע הבדיקה, תוצאת הבדיקה משודרת ונשמרת בתיק הממוחשב שמוקם לכל מטופל.

ייחודה של המערכת הוא בדיוק המעבדתי במכשיר נייד שליד מיטת המטופל, השרוי במצב רפואי מורכב, כולל נטרול השפעת תרופות על דיוק המדידה.

בעקבות הצלחת ההטמעה בשיבא נקבעו הטמעות בבתי חולים גדולים נוספים.

בואו לדבר על זה בפורום סוכרת.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום