התקן מתקדם לניטור הפרעות קצב לב

(0)
לדרג

לראשונה במרכז הרפואי ת"א: הושתל התקן המתקדם בעולם לניטור הפרעות קצב של הלב. ההתקן ומשדר נתונים לרופא בזמן אמת. צרכנות רפואית

מאת: מערכת zap doctors

התקן חדש והמתקדם בעולם מסוגו לניטור הפרעות קצב של הלב הושתל לראשונה במרכז הרפואי תל-אביב.

ההתקן שגודלו עשירית מהמכשיר הקודם, עם יכולת ניטור הקלטה וזיכרון אוטומטיים לשלוש שנים רצופות, משדר מדי יום באמצעות מערכת טלמטרית (שידור דרך טלפון (carelink את נתוני קצב הלב של המטופל לרופא המטפל על מנת לאפשר התערבות רפואית מיידית במקרה של הפרעת קצב מסכנת חיים.

ד"ר רפאל רוסו, מנהל השירות לטיפול בפרפור פרוזדורים במרכז הרפואי תל-אביב מסביר כי "ההתקן החדש מושתל תת עורית באזור בית החזה בעזרת מזרק מיוחד כשהפעולה מצריכה הרדמה מקומית בלבד, אורכה כחמש דקות כשבסיום הפעולה, החולה משתחרר לביתו".

כידוע, התעלפויות חוזרות ובלתי מוסברות ( (syncope, דפיקות לב מהירות שמופיעות ונפסקות בפתאומיות מהוות אתגר רפואי אבחנתי יום יום בחדרי המיון. זיהוי מדויק של הפרעות קצב שעלולות לגרום לשבץ מוחי יכול לעיתים להציל חיי אדם. עד כה, רוב השיטות לניטור הפרעות קצב בטכנולוגיות הקיימות כמו: תרשימי א.ק.ג, הולטרים שהיו מוגבלים למשך 24 שעות וכו' והיו מסורבלים מבחינת הנוחות ולמטופל.

לדברי ד"ר רוסו "השתלה תת עורית של התקן זעיר הנקרא Implantable Loop Recorder (ILR) מאפשר ניטור מתמשך, אפילו למספר שנים, לזיהוי הפרעות קצב לב פתאומיות, בלתי צפויות ברמת דיוק גבוהה מאוד ויכולת ניטור. השימוש בהתקן זה הוכח כיעיל לזיהוי של הפרעות קצב כגון חסם הולכה פתאומי או הפרעת קצב חדרית מהירה מסוג של טכיקרדיה חדרית בחולים עם התעלפות חוזרת שבהם שיטות אבחנתיות אחרות לא הועילו".

בואו לדבר על זה בפורום התקפי לב ומוות פתאומי.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום