מד"א: מייעלים טיפול בהתקף לב

(0)
לדרג

על פי הנוהל החדש, הפאראמדיקים בשטח שולחים ישירות את תרשים האק"ג של המטופל לקרדיולוגים בבית החולים. כך ניצלו השבוע חייו של אבי סימון לאחר שלקה בליבו

מאת: מערכת zap doctors

נוהל חדש במד"א הציל השבוע את חייו של אבי סימון (56) שסבל מאירוע לבבי חריף. הפאראמדיקים בשטח אבחנו את מצבו הקשה של סימון והחליטו לפנותו ישירות ליחידת הצנתורים בביה"ח קפלן, מהלך שבפועל הציל את חייו, שלושה ימים לאחר מכן השתחרר אבי מביה"ח והגיע לתחנת מד"א באשדוד על מנת להוקיר תודה לצוות הפאראמדיקים יחיאב זהבי ונופר יודב.

על פי הנוהל החדש שהופץ בימים אלו ע"י אגף הרפואה במד"א, הפאראמדיקים בשטח שולחים ישירות את תרשים האק"ג של המטופל לקרדיולוגים בבית החולים. השיטה החדשה מאפשרת לבית החולים להיערך מבעוד מועד לקבלת החולה ולחסוך זמן יקר שעשוי להציל את חייו. בעבר הפאראמדיקים של מד"א בשטח יצרו קשר טלפוני מהניידות טיפול נמרץ עם עמיתיהם הקרדיולוגים בבתי החולים ודיווחו להם על מצבו הקליני של החולה שעובר אירוע לבבי חריף בעת פינויו לבית החולים בימים אלו נכנס לתוקפו נוהל עבודה חדש של אגף הרפואה במד"א שעל פיו שולחים הפאראמדיקים את תרשים האק"ג של המטופל ישירות ליחידה לטיפול נמרץ לב בבית החולים באמצעות המכשור הרפואי המשוכלל בניידות טיפול נמרץ ובסיוע המוקד הרפואי של מד"א.

מנהל אגף הרפואה במד"א מגן ד"ר רפי סטרוגו: "מדובר בדקות משמעותיות מאוד כשמדובר בשריר לב שסובל מהפרעה באספקת דם, במקרה חירום רפואי שכזה, כל דקה קובעת ואנחנו מקווים שנוהל זה יסייע בהצלת חייהם של רבים".

בואו לדבר על זה בפורום התקפי לב ומוות פתאומי.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום