דום נשימה בשינה פוגע בזיכרון

(0)
לדרג

מחקר: אנשים הסובלים מדום נשימה בשינה הגיעו לתוצאות גרועות יותר במבחנים להערכת זיכרון מרחבי לאחר שינה ללא מכשיר תומך; ייתכן שהסיבה מחסור בחמצן למוח

מאת: מערכת zap doctors

קושי לזכור מקומות וכיוונים יכול להיות קשור לקשיי נשימה בשינה. כך לפי מאמר שפורסם בכתב העת Journal of Neuroscience.

החוקרים מדווחים כי בחולים עם דום נשימה בשינה תועדו מדדים גרועים יותר במבחנים להערכת זיכרון מרחבי לאחר שינה ללא מכשיר תומך CPAP (Continuous Positive Airway Pressure), בהשוואה לבקרים בהם השתמשו במכשירים אלו במהלך הלילה.

מדגם המחקר כלל 18 משתתפים שבילו שני לילות במעבדת שינה, במרווח כל כשבועיים. המתנדבים השתמשו באופן עקבי במכשירי ה-CPAP בביתם. במהלך לילה אחד במעבדת השינה הם ישנו עם המכשיר ובלילה השני הופחתה התמיכה של המכשיר או שהמכשיר כובה במהלך שינה עמוקה במטרה להביא להפסקת נשימה.

בכל אחד משני הלילות, לפני שנכנסו למיטה, המשתתפים התבקשו להשלים משחק וידאו ובבוקר למחרת השלימו שוב את המבוך במשחק הוידאו. לאחר שנת לילה עם מכשיר CPAP, הזמן שנדרש למתנדבים להשלים את המבוך השתפר בכ-30%. הם גם השלימו מרחק ארוך יותר במבוך ובילו פחות זמן בחזרה לאחור. עם זאת, לאחר לילה עם דום נשימה בשינה נרשמה האטה של כ-4% בהשלמת המבוך, בהשוואה ללילה הקודם.

החוקרים מסבירים את ההבדלים הללו בכך שמיצוק הזיכרון המרחבי לא היה טוב לאחר שנת לילה ללא מכשיר CPAP במהלך שינה עמוקה (שנת REM). הם אינם יכולים לקבוע אם התפקוד הירוד נבע ישירות מההפרעה בשינה עקב הפסקת הנשימה, או אם חסר החמצן הוביל לכך.

בואו לדבר על זה בפורום נחירות ודום נשימה בשינה.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום