הדיאטה הים התיכונית טובה למוח

(0)
לדרג

נוירולוגיה: דיאטה המבוססת על ירקות רבים, שמן זית ודגנים עשויה לספק הגנה מפני מחלות כלי דם קטנים במוח. כך לפי מחקר חדש מניו יורק שבו לקחו חלק כאלף איש

מאת: מערכת zap doctors

חיזוק נוסף לתועלת הדיאטה הים תיכונית. במחקר חדש מניו יורק נמצא כי דיאטה עתירה בירקות ופירות, דגנים ושמן זית, אשר דלה בחלב, בשר אדום ובשר מעובד עשויה לספק הגנה מפני מחלות של כלי דם קטנים במוח. כך עולה מתוצאות המחקר שפורסמו לאחרונה בכתב העת Archives of Neurology.

במחקר השתתפו קרוב לאלף איש שהשיבו לשאלוני תזונה להערכת דמיון דפוסי התזונה שלהם ליסודות הדיאטה הים תיכונית. לאחר מכן העריכו החוקרים באמצעות בדיקת הדמיה בתהודה מגנטית את נפח אזורי החומר הלבן בעלי עצימות גבוהה במוח. החוקרים ערכו ניתוח סטטיסטי לבחינת הקשר בין מדד דיאטה ים-תיכונית לשינויים ההדמייתיים במוח, תוך התייחסות לגורמים כלכליים-חברתיים וגורמי סיכון למחלות לב וכלי דם.

מהתוצאות עולה כי ככל שדפוס התזונה של הנבדקים היה דומה יותר לתפריט הקלאסי של הדיאטה הים תיכונית, כך השינויים בחומר הלבן של המוח היו קטנים יותר. ככלל, דפוסי התזונה של הנשים היו דומים יותר לדיאטה ים תיכונית.

הקשר שנמצא, כותבים החוקרים, לא היה תלוי בגורמי סיכון למחלות לב וכלי דם או במאפיינים נוספים, כולל פעילות גופנית, עישון, רמות שומנים בדם, יתר לחץ דם, סוכרת או היסטוריה של מחלת לב ומדד מסת גוף גבוה. המרכיב היחיד במדד דיאטה ים תיכונית שניבא את השינויים במוח - היה היחס בין שומן בלתי רווי לשומן רווי.

החוקרים מודים כי הם לא הופתעו מהנתונים, שכן קיימות עדויות נוספות לכך שהדיאטה הים תיכונית קשורה לסיכון מופחת למחלות לב וכלי דם.

בואו לדבר על זה בפורום אימון, כושר גופני ותזונה.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום