פרפור פרוזדורים? נסו אירובי

(0)
לדרג

במחקר שנערך בקרב חולים בפרפור פרוזדורים, נמצא כי פעילות אירובית קבועה גורמת לירידה בקצב הלב, לשיפור הכושר ואיכות החיים בכלל

מאת: ד"ר עמית עקירוב

אימונים קבועים יכולים להביא לא רק לשיפור ביכולת הגופנית, אלא גם לירידה בקצב הלב ולשיפור איכות החיים. כך עולה ממחקר שנערך לאחרונה בקבוצת מבוגרים הסובלים פרפור פרוזדורים.

ברקע למחקר, שפורסם לאחרונה בכתב העת American Heart Journal, מסבירים החוקרים כי לפעילות גופנית תועלת עבור חולים עם אי-ספיקת לב ומחלת לב איסכמית. עם זאת, ההשפעה על חולים עם פרפור פרוזדורים לא נחקרה קודם לכן.

על מנת לבדוק את הנושא גויסו למחקר 49 חולים עם פרפור פרוזדורים קבוע (גיל ממוצע של 70, BMI ממוצע של כ-30). המשתתפים חולקו לשתי קבוצות אקראיות אחת ביצעה אימונים אירוביים במשך 12 שבועות, השנייה לא עשתה דבר. החוקרים עקבו אחר היכולת הגופנית, מרחק הליכה שהצליחו לצעוד במשך שש דקות, תפוקת הלב, ורמות החלבונים בדם. כמו כן, מילאו המשתתפים שאלונים להערכת איכות חייהם.

החוקרים דיווחו כי בעקבות האימונים יכולתם הגופנית של המשתתפים השתפרה, כולל מרחקי ההליכה שהיו מסוגלים לעבור. כמו כן בקרב המתאמנים נרשמה ירידה בקצב הלב במנוחה. גם מדדי איכות החיים, בייחוד מדדים להערכת התפקוד הגופני, תפיסת הבריאות הכללית ותחושת החיוניות היו גבוהים יותר בקרב מי שהתאמנו.

פרפור פרוזדורים היא מחלת לב הגורמת לכך שקצב פעימות הלב הופך ללא סדיר. מדובר בהפרעת הקצב השכיחה ביותר מכל הפרעות הדופק הקיימות, שמקורה בעליות הלב והסיכון לפתחה עולה עם הגיל. בישראל סובלים מהתופעה כ-45 אלף ישראלים רובם בני 45 ויותר, והיא נחשבת לאחד הגורמים המרכזיים לשבץ מוחי.

בואו לדבר על זה בפורום הרשמי של איגוד הקרדיולוגיה.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום