הלב מפרפר מפני האלכוהול

(0)
לדרג

נמצא קשר בין צריכת משקאות משכרים לעלייה של 14% לפחות בסיכון לפרפור פרוזדורים. המחקר נערך בקרב מבוגרים בעלי רקע של סוכרת או מחלת לב וכלי הדם

מאת: ד"ר עמית עקירוב

צריכת אלכוהול מעלה את הסיכון לפרפור פרוזדורים במבוגרים בני 55 ומעלה, הסובלים מסוכרת או ממחלת לב וכלי דם, כך עולה מתוצאות מחקר חדש שפורסמו לאחרונה בכתב העת CMAJ. מתוצאות המחקר עולה כי בחולים אלה אפילו צריכת אלכוהול מתונה עלולה להוביל לסיכון מוגבר לפרפור פרוזדורים.

במסגרת המחקר, נבחן דפוס צריכת אלכוהול בקרב כ-30,000 משתתפים מ-733 מרכזים ב-40 מדינות. כל המשתתפים היו בני 55 ומעלה, בעלי היסטוריה של מחלת לב וכלי דם או סוכרת עם פגיעה באיברי מטרה. במהלך מעקב ממושך של כארבע שנים וחצי, התבקשו המשתתפים להעריך את מספר המשקאות שצרכו במשך השבוע, מספר הימים בחודש שבהם שתו אלכוהול ואם צרכו אי פעם יותר מחמישה משקאות ביום.

נמצא כי כ-62% מהמשתתפים צרכו אלכוהול בכמות מעטה, 37% שתו בכמות בינונית ופחות מ-2% מהמשיבים דיווחו כי שתו אלכוהול בכמות רבה. שתייה מופרזת זוהתה ב-4% מכלל המשתתפים במחקר. כ-59% מאלו ששתו לעתים באופן מופרז, שתו אלכוהול בכמות מתונה.

במהלך המחקר אובחנו 2,093 משתתפים עם פרפור פרוזדורים. בהשוואה לאלו ששתו אלכוהול בכמות קטנה, בקרב אלו ששתו בכמות רבה נרשמה עלייה של 32% בסיכון לפרפור פרוזדורים, ובאלו ששתו אלכוהול בכמות מתונה נרשמה עלייה של 14%. החוקרים מצאו עוד כי ניתן היה למנוע קרוב ל-5% מכלל אירועי פרפור פרוזדורים בקרב אלו ששתו בכמות בינונית, אם היו מפסיקים לשתות אלכוהול; צריכת אלכוהול, כתבו, נמצאת בשורה אחת עם גורמי סיכון מבוססים אחרים לפרפור פרוזדורים.

בואו לדבר על זה בפורום הרשמי של האיגוד הקרדיולוגי.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום

עוד בתחום