תוסף תזונה נגד מחלות ניווניות

(0)
לדרג

חוקרים מאוניברסיטת תל אביב מצאו כי התוסף פוספטידיל סרין משפר את תפקודם של גנים המעורבים במחלות כמו דיסאוטונומיה משפחתית ופרקינסון

מאת: מערכת zap doctors

חוקרים מבית הספר לרפואה באוניברסיטת תל אביב גילו כי תוסף התזונה פוספטידיל סרין, שנמכר בכל חנות טבע, משפר את תפקודם של גנים המעורבים במחלות ניווניות כמו דיסאוטונומיה משפחתית ופרקינסון. המחקר יתפרסם במהדורת אפריל של כתב העת המדעי Human Molecular Genetics .

"הפוספטידיל סרין, שמופק מסויה או מצדפות, מוכר כחומר המעכב דמנציה, ומאושר לשימוש על ידי רשות התרופות האמריקאית (FDA)", אומר פרופ' גיל אסט, המשמש כראש המחלקה לגנטיקה של האדם וביוכימיה בביה"ס לרפואה באוניברסיטת תל אביב, שאחראי לתוצאות המחקר יחד עם ד"ר רון בוכנר.

"בדקנו את השפעתו של התוסף על הגן שמעורב בדיסאוטונומיה משפחתית, מחלה גנטית קשה הגורמת למגוון רחב של תסמינים. הממצאים שלנו העלו כי לתוסף יש פוטנציאל רחב יותר: הוא עשוי להיות יעיל גם כנגד מחלות אחרות הקשורות בהתנוונות תאי עצב במוח ובמערכת העצבים, כמו פרקינסון".

מעבדתו של פרופ' אסט חוקרת את ההיבטים הגנטיים של דיסאוטונומיה משפחתית. היא נחשבת למחלה שחברות התרופות אינן מעוניינות להשקיע בה, בשל מיעוט החולים. לכן, כדי לקדם את מחקרם, החליטו פרופ' אסט ועמיתיו להתמקד בחומרים קיימים ומאושרים, שכבר ידוע כי הם משפרים את הפעילות העצבית. בין היתר הם בחנו את החומר פוספטידיל סרין, המצוי בממברנות של תאי העצב, ומשווק כתוסף מזון לעיכוב הירידה בזיכרון ארוך טווח אצל קשישים.

"סך הכל הממצאים האלה מאוד מעודדים," מסכם פרופ' אסט. "הם נותנים לנו סיבה להאמין שלפוספטידיל סרין יכולה להיות השפעה מיטיבה על מגוון מחלות נויורו-דגנרטיביות. יש כאן פוטנציאל חשוב לפיתוח תרופות עתידיות למחלות הקשות הללו, שגורמות סבל רב לעשרות מיליוני חולים בכל העולם".

בואו לדבר על זה בפורום דלקות מפרקים.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום