נמצא קשר מדעי בין היקף המותניים למחלת הסוכרת

(0)
לדרג

חוקרים אמריקנים גילו כי היקף מותניים הינו מדד לסיכון ללקות במחלות השמנת יתר. היקף מותניים מעל 88 ס"מ בנשים ו-102 ס"מ בגברים מגדיל פי 12 את הסיכון למחלת הסכרת. היקף המחלה

מאת: חוקרים אמריקנים גילו כי היקף מותניים הינו מדד לסיכון ללקות במחלות השמנת יתר. היקף מותניים מעל 88 ס"מ בנשים ו-102 ס"מ בגברים מגדיל פי 12 את הסיכון למחלת הסכרת. היקף המחלה

מחקר שנערך בארה"ב מגלה כי יש קשר מדעי בין היקף המותניים לבין הסיכון ללקות במחלות הנובעות מהשמנת יתר. המחקר, שהוצג בכנס האיגוד האמריקני לטיפול וחקר השמנת שנערך בחודש שעבר בארה"ב, גילה כי נשים בעלות היקף מותניים מעל 88 ס"מ וגברים בעלי היקף מותניים מעל 102 ס"מ נמצאים בסיכון גבוה פי 12 לסבול ממחלת הסכרת.

עוד עולה מממצאי המחקר כי היקף מותניים גדול גם מגדיל את הסיכון לסבול מבעיות השמנת יתר אחרות, כמו לחץ דם גבוה או מחלות לב ועוד.

ממחקרים נוספים שהותגו בכנס עולה כי בעולם חיים כיום 1.2 מיליארד שמנים וכי הקושי הגדול ביותר אותם חווים עושי הדיאטות הוא מניעת ההשמנה החוזרת. מסתבר כי רוב האנשים המחליטים לבצע דיאטה אכן מצליחים לרזות, אולם מעטים מצליחים לשמור לאורך זמן על המשקל הנמוך יותר אליו.

המדד להצלחה בדיאטה, על המחקר האמריקני, הוא שמירה על משקל קבוע במשך שנה מיום ההגעה למשקל הרצוי והיא סימן שעושה הדיאטה נמצא או נמצאת בדרך הנכונה.

המידע מוגש מטעם עמותת היקפים, העמותה הישראלית לתזונה ובריאות נכונה, המפעילה קו מומחים לשירות הציבור: 1-800-37-07-07

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום