אלכוהול מוריד סיכון למחלות לב בסכרתיים

(0)
לדרג

אלכוהול מוריד סיכון למחלות לב בסכרתיים

צריכה קלה עד בינונית של אלכוהול עשויה להפחית את הסיכון ללקות במחלות לב בקרב חולי סכרת מסוג 2 (סכרת מבוגרים).

ע"פ הממצאים שפורסמו בכתב העת Circulation, חולים שצרכו יותר מחצי כוס משקה חריף ליום הפחיתו את סיכויים לפחות מחצי משאר החולים.

למרות שמנגנון המניעה עוד אינו ברור, חוקרים מעריכים כי האלכוהול גורם לעלייה ברכוז הכולסטרול הטוב (HDL) ששומר על העורקים נקיים ומסייע באיזון הסוכר בדם.

אלכוהול מסייע אף לדילול הדם ומונע הווצרות קרישים העלולים להוביל לשבץ מוחי. הוא מוריד את רמות האינסולין בדם, עובדה שמסייעת להורדת הסיכון ללקות במחלות לב.

"למרות הסיכונים שבצריכת אלכוהול, נתוני המחקר מצביעים על ירידה בסיכון לתמותה ותחלואה ממחלות לב בנשים סכרתיות שצרכו אלכוהול בכמות בינונית ואין לבטל זאת כלאחר יד" מציינת ד"ר סלומון מבית החולים בריגהם שבבוסטון. מחקרם כלל יותר מ-5000 נשים סכרתיות מעל גיל 30.

במחקר אחר נטלו חלק 22,000 גברים בגילאי 40-84 שנה. תוצאות מחקר זה מדווחות על ירידה בסיכון למחלות לב בגברים סכרתיים ולא סכרתיים בהתאמה לצריכת אלכוהול קלה עד בינונית.

למרות ממצאים אלו הרופאים מזהירים חולים סכרתיים שאינם שותים מלהתחיל לצרוך אלכוהול בהתבסס על המחקר, מאחר ואלכוהול משבש את רמות הסוכר בדם בסכרתיים.

כששה עשר מיליון אמריקאים חולים בסכרת. מחלה זו נובעת מחוסר תגובה של תאי הגוף לאינסולין, שהוא ההורמון האחראי על הכנסת הסוכר לתאי הגוף. בלעדי פעילות תקינה של האינסולין רמות הסוכר יעלו ועימם הסיכונים למחלות לב, פגיעה בכליות ועוורון.

Circulation 2000;102:494-499, 500-505

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום