מדידת סוכר ללא דקירה

(0)
לדרג

מכשיר חדש שאינו פולשני מאפשר את מדידת הסוכר ללא הצורך בדקירה..

חברת TCPI פיתחה גלוקומון חדש

חברת TCPI פיתחה גלוקומון חדש המכונה Glucose Monitoring System D שהוא גלוקומון המודד את סוכר הדם בשיטה לא פולשנית (ללא דקירה וטיפת דם), אינו רעיל ובטוח לחלוטין. המדידה מתבצעת באמצעות מתווך בצורת טלאי מיוחד המונח על העור במקום המדידה בד"כ על הזרוע. הטלאי מונח במקומו למשך כחמש דקות בהם הוא מספח אליו את הסוכר המצוי בשכבת העור החיצונית, ואזי ניתן לקרוא את רמת הסוכר מיידית באמצעות מכשיר מדידה. הטלאי עצמו הוא חד פעמי ומוסר בקלות ומושלך עם תום המדידה.

מכשיר ה- TDGMS משלב פיתוח ופטנטים ייחודיים המיושמים בטכנולוגיות אבחוניות של העור באמצעות ממברנות. שילוב טכנולוגיות אלה מאפשר את "שאיבת" הסוכר המצוי בעור החיצון אל תוך הטלאי בו מתרחשת ריאקציה כימית שסופה בשינוי צבע בממברנה. מכשיר המדידה מאבחן באמצעים אופטיים את שינוי הצבע ומייחס אותו לקריאת סוכר מתאימה.

חברת TCPI נתונה כרגע במאמץ להתחיל בשיווק הגלוקומון ביפן ובטיוואן באמצעות מתן הרשאה והתקשרות עם ספקים מקומיים. החברה טוענת כי מחירו הקימונאי של הגלוקומון החדש יהיה תואם את הגלוקומים החלופיים הקיימים כיום בשוק. גם עלות המדידה הבודדת לא יהיה יקר יותר.

אישור הגלוקומון המיוחד הזה כנראה שלא הושלם ע"י ה- FDA ולכן נמנע עד כה שיווקו בארה"ב וקנדה. להערכתי, מכשירים שהליך אישורם ע"י ה- FDA מתמשך יתר על המידה, נגזר סופם לקשט את מעבדות המחקר או לבצבץ בפרסומים קפואים באינטרנט.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום