סיגריות לייט - לא מפחיתות את נזקי העישון

(0)
לדרג

מעשנים שעוברים מסיגריות רגילות לסיגריות "דלות עטרן" או סיגריות "לייט" לא מפחיתים את הסיכוי ללקות במחלות קשורות תלויות עישון, מכריז המרכז הלאומי לסרטן ביום שלישי.
יש מעשנים שעוברים לעשן סוגים "קלים" של סיגריות מתוך הנחה שהן פחות מזיקות, אך עישנו יותר על מנת לשמר את המינון היומי שהכתיבה ההתמכרות לניקוטין.
בנוסף, חברות הטבק מייצרות סיגריות המשחררות כמות מופחתת של עטרן וניקוטין בעת הבדיקה של משרד המסחר, אך למעשה הן גבוהות יותר כאשר מעשנים אותן בצריכה רגילה.
"אין הבדל משמעותי בסיכוני הבריאות בין מעשנים המעשנים סיגריות דלות עטרן לבין מעשנים סיגריות רגילות" אומר מתיו מיארס, נשיא הקמפיין לילדים ללא טבק. "הגיע הזמן לאסור על המונחים 'לייט' או 'דל עטרן', שכן הם מטעים את הציבור".
מחברי הדוח בחנו חמישה עשורים של נתונים הבוחנים את ההשפעות על הבריאות של סיגריות דלות עטרן, המהוות את מרבית הסיגריות הנמכרות בארצות הברית. עטרן הוא תוצר לוואי של עשן הטבק, וכאשר הוא נשאף הוא מסייע בהעברת הניקוטין למעשן.
המאמץ לייצר ולשווק סיגריות דלות עטרן צבר תאוצה בשנות השישים, לאחר הודעות פומביות כי סיגריות עם פחות עטרן מפחיתות גם את הסיכון לחלות בסרטן.
ואולם הדוח החדש מראה כי נציגי בריאות הציבור שתמכו בזמנו בהפקת סיגריות דלות עטרן לא לקחו בחשבון את אופיו הממכר של הניקוטין, ואת ההבדלים בין רמות העטרן והניקוטין האמיתיות שנצרכות בעת העישון, לעומת הצריכה במכונות הבדיקה.
משרד המסחר משתמש באותן שיטות לבדיקת כמויות הניקוטין והעטרן בהן השתמש גם בשנות השישים.

אם מישהו היה מעשן כמו שהמכונות מעשנות, תיאורטית אמור להיות סיכון מופחת. הבעיה היא שאנשים לא מעשנים כך" אומר סקוט לייסקו, העומד בראש המכון לחקר הטבק במוסד הלאומי לסרטן.
מעשנים מקבלים מנות גדולות יותר כאשר הם לוקחים שאיפות גדולות יותר או רבות יותר מכל סיגריה.
מעשנים שעברו לסוגים קלים של סיגריות בדרך כלל נוטים לחשוב שהם מפחיתים את הסכנה לפתח מחלות תלויות עישון, טוען המחקר. נמצא שחברות הטבק מסייעות להנחות אלה באמצעות פרסומות ומסעות שיווק.
באתר האינטרנט של פיליפ מוריס בע"מ, יצרן הסיגריות הגדול בארצות הברית מודים בחוסר הדיוק של מערכת הבדיקות של משרד המסחר, ומכחישים את הטענה כאילו הכריזו שסיגריות דלות עטרן בטוחות יותר מסיגריות אחרות.
"אנחנו מסכימים שאין דבר כזה סיגריה בטוחה" אומר דובר החברה ברנדן מקורמיק. מקורמיק מוסיף שהחברה לא מעוניינת להימנע ממונחים כמו סיגריות לייט או דלות עטרן, אך תתמוך בפיקוח הדוק יותר לגבי השימוש בהם.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום