אזהרה כנגד דיאטות חלבונים

(0)
לדרג

אגודת הלב האמריקאית מזהירה כנגד דיאטות עתירות חלבונים

מאת: אגודת הלב האמריקאית מזהירה כנגד דיאטות עתירות חלבונים

אגודת הלב האמריקאית מזהירה כנגד דיאטות עתירות חלבונים, ואומרת שהן לא מביאות להפחתת משקל לאורך זמן, ועלולות גם לסכן את בריאות הלב ופעולתו. ההודעה פורסמה בגיליון האחרון של Circulation, הירחון של אגודת הלב, וקורא להסתייגויות נוספות מהדיאטה של אטקינס, שהיא תכנית פופולרית לדיאטת חלבונים. הבעיה עם אגודת הלב, אומרים בקבוצת אטקינס, היא "שהם מתעלמים מעובדות אחרונות לגבי מדע והלב, ולא עשו דבר פרט לבלבל את הציבור האמריקאי".

המחבר הראשי של הודעת אגודת הלב, ד"ר רוברט ה. אקל, יושב ראש הוועדה לתזונה בעבר, מציין את העובדה שהדיאטה קורצת לרבים, ואומר שלהערכתו "אגודת הלב האמריקאית הרגישה שהגיע הזמן להוציא הצהרה כלשהי".

למעלה ממחצית האמריקנים סובלים מעודף משקל, ורבים פונים לדיאטה עתירת חלבונים משום שהיא מובילה להפחתה מהירה במשקל. איגוד הלב מזהיר שההפחתה במשקל זמנית בלבד.

"אם הטווח הקצר מהווה את היתרון היחידי, האם זה מצדיק את הדיאטה?" שואל ד"ר אקל. ההודעה גם אומרת שבשעה שדיאטה מסוג זה לא פוגעות במרבית האנשים הבריאים לטווח הקצר, הן יכולות להוות בעיה בטווח הארוך. הדיאטה מכילה בעיקר בשר, ביצים ומוצרי חלב, אומר המאמר, ומגביר את החשיפה לשומן ולכולסטרול.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום