אמונה דתית מסייעת בהורדת לחץ דם

(0)
לדרג

בין אפריקנים-אמריקנים, אלה המדווחים על רמות גבוהות של אמונה דתית היו בעלי לחץ דם נמוך יותר

מאת: בין אפריקנים-אמריקנים, אלה המדווחים על רמות גבוהות של אמונה דתית היו בעלי לחץ דם נמוך יותר

אפריקנים אמריקנים המשלבים תפילה, דת ואלוהים בחייהם נהנים מלחץ דם נמוך יותר מזה שקיים אצל אפריקנים אמריקנים פחות דתיים, על פי מחקר חדש.
בין האפריקנים האמריקנים, אלה המדווחים על רמות גבוהות של אמונה דתית היו בעלי לחץ דם נמוך יותר בזמן הניסוי במעבדה, בפעולות היום יום ובזמן שינה. הממצאים נבדקו גם בהתחשב במשתנים כמו גיל ומסת הגוף, שני גורמי סיכון ללחץ דם גבוה.
"המחקר מראה שייתכן שההתמודדות הדתית מסייעת בהתנגדות למחלות לב בקרב אפריקנים אמריקנים" אומר החוקר הראשי פרופסור פטריק סטפן מהמחלקה לפסיכיאטריה ומדעי ההתנהגות במרכז הרפואי באוניברסיטת דיוק. המחקר פורסם בגיליון אוגוסט של הירחון "רפואה פסיכוסומטית".
סטפן ועמיתיו מדדו את לחץ הדם בקרב 155 אנשים במרפאה, בזמן פעולות יום יומיות ובזמן שינה באמצעות מוניטור אוטומטי. הם גם מדדו "התמודדות דתית" כשביקשו מהנבדקים לדרג את מידת האמונה שלהם באלוהים, עד כמה הם מבקשים את עזרת האל או מעוניינים למצוא נחמה בדת, ואת מידת התפילות שלהם.
כל המשתתפים היו בגילאים 22-45, והיו מועסקים. 78 היו אפריקנים אמריקנים ו 77 היו לבנים. אף אחד מהמשתתפים לא השתמש במוצרי טבק, לקח תרופות למחלות לב או היה בלחץ דם למעלה מ 180/100 (לחץ דם גבוה נחשב למעל 140/90).
בניגוד לממצאים בקרב האפריקנים אמריקנים, החוקרים מצאו שההתמודדות הדתית לא קשורה בצורה מובהקת ללבנים. הלבנים דיווחו על פעילות דתית נמוכה יותר מזו של האפריקנים אמריקנים. במילים אחרות, אפריקנים אמריקנים נטו יותר מלבנים לתפילות, דת ואיזכור האל בחיי היום יום.
כחמישים מליון אנשים בארצות הברית סובלים מלחץ דם גבוה, מה שמעלה את הסיכון למחלות לב, שבץ ואי ספיקת כליות. אפריקנים אמריקנים נוטים יותר מלבנים ללחץ דם גבוה ולמחלות הקשורות בו.
החוקרים מציינים שזהו המחקר הראשון המוכר שבוחן את היחס בין פעילות דתית ולחץ דם תוך שימוש בטכניקות הללו למדידת לחץ דם. שיטת הבדיקה הזו, המאפשרת מדידת לחץ דם במגוון פעילויות ומועדים הוכחה כאמינה בצפי של בעיות לב ומקרי מוות ביחס לבדיקה הרגילה.
מחקרים שנערכו בתוך המרפאה מצאו גם הם התאמה בין הפעילות הדתית ולחץ דם נמוך. ואולם, מבקרי המחקר טוענים שמחקרים רבים מראים יחסים לא עקביים בין לחץ דם ופעילות דתית, ושניתן להפריך מחקרים רבים על ידי בחינת שיטות המחקר.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום