חלב אולי מגן על הלב

(0)
לדרג

שתיית חלב לא בהכרח מגבירה את הסיכון לחלות במחלת לב, וייתכן שהיא אף מספקת הגנה כנגד הסיכון.

מאת: שתיית חלב לא בהכרח מגבירה את הסיכון לחלות במחלת לב, וייתכן שהיא אף מספקת הגנה כנגד הסיכון.

מחקר על ששת אלפים גברים בקירוב מצא שאלה ששתו יותר מחצי ליטר חלב ביום היו בסיכון נמוך בשמונה אחוז לחלות במחלת לב מאלה ששתו פחות מכך. הסיכון למוות מכל הגורמים, לרבות סרטן ושבץ, היה נמוך בעשרה אחוז.
שתיית חלב היתה מומלצת מאוד בשנות החמישים, ואולם לפני שלושים שנה הסיכון הברור של עליית רמת הכולסטרול כתוצאה מצריכת שומנים רוויים הביא לירידה בצריכת החלב.
ד"ר אנדי נס ועמיתיו מהמחלקה לרפואה חברתית באוניברסיטת בריסטול ניתחו את המפרט הבריאותי של 5700 גברים סקוטים בגילאים שלושים וחמש עד שישים וארבע.
לאחר עשרים וחמש שנים, תועדו אלפיים שלוש מאות וחמישים מקרי מוות , מתוכם 892 יוחסו למחלות לב. לאלה ששתו מעט חלב היו חיים קצרים יותר, הם נטו לשתות אלכוהול ולעשן, ובדרך כלל הגיעו משכבות חברתיות נמוכות יותר מאשר שותי החלב.
ד"ר נס מציין כי המחקר לקח בחשבון את העובדה שייתכן ושותי החלב נהנו מאורח חיים בריא יותר. הוא אמר כי ההסבר לממצאים אינו ברור אך כמה השערות הועלו.

מרכיבים אחרים בחלב עשויים לפעול כנגד השומן הרווי, ולאזן את השפעותיו הרעות. יכול להיות שגברים שלא שתו חלב החליפו את החלב במזון אחר, למשל חמאה או מזון מלוח. ייתכן גם שגברים ששתו יותר חלב שתו גם יותר כילדים. ילדים ששותים חלב גדלים יותר, ואנשים גבוהים סובלים פחות ממחלות לב.


למאמר המקורי

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום