מתרגשים ממשחק כדורגל? אתם חשופים יותר להתקפי לב קטלניים

(0)
לדרג

אוהדי כדורגל שחווים התרגשות גדולה כתוצאה מצפייה במשחק, חשופים ב-50 אחוזים יותר לסיכון לסבול מהתקף לב קטלני המסתיים במוות, כך מגלה מחקר שנערך בהולנד. חיים משבת לשבת

מאת: אוהדי כדורגל שחווים התרגשות גדולה כתוצאה מצפייה במשחק, חשופים ב-50 אחוזים יותר לסיכון לסבול מהתקף לב קטלני המסתיים במוות, כך מגלה מחקר שנערך בהולנד. חיים משבת לשבת

כל אוהדי הכדורגל בינינו, ראו הוזהרתם: זה עלול להיות המשחק האחרון בו אתם צופים, אם המתח וההתרגשות של המשחק יהיו יותר מידי עבור הלב שלכם.

מחקר חדש שנערך על ידי חוקרים הולנדים מגלה כי שיעור מקרי המוות כתוצאה מהתקף לב "קפץ" ב-50 אחוזים ביום בו הפסידה נבחרת הולנד בכדורגל לנבחרת צרפת, והודחה מהמשך משחקי אליפות אירופה בכדורגל בשנת 1996.

החוקרים מסבירים את העלייה הפתאומית במספר מקרי המוות ביום המשחק, במתח הרב אותו חוו אוהדי הכדורגל בשל המשחק.

החוקרים, מהממרכז הרפואי האוניברסיטאי באוטרכט, הולנד, השוו את מספר מקרי המוות מהתקפי לב ביום המשחק, לעומת מספר מקרי המוות חמישה ימים קודם, ולעומת התקופה המקבילה שנה קודם ושנה אחרי המשחק הגורלי.

מתוצאות המחקר, שפורסמו בגיליון דצמבר של ביטאון הרפואי הבריטי, עולה כי ביום המשחק היו 41 מקרים של מוות כתוצאה מהתקף לב, לעומת ממוצע של 27.2 מקרים ביום בימים אחרים.

"ממצאי המחקר מראים את המשמעות הגדולה שיש למשחק כדורגל ואת יכולתו לתת "דחיפה" לעלייה בשיעור מקרי המוות כתוצאה מהתקף לב ושבץ", מסכמים החוקרים.

מקור:
British Medical Journal 2000;321:1552-1554

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום