לאיזה פרי יש הכי הרבה אשלגן שמוריד לחץ דם? הפומלית

(8)
לדרג

מחקר חדש מגלה כי הפומלית, הכלאה של פומלה ואשכולית, היא המקור העשיר ביותר לאשלגן, מבין פירות ההדר. האשלגן הוא מינרל התורם להורדת לחץ הדם וחיזוק העצמות ואכילת הפומלית עוזרת לשמירת האיזון התזונתי בגוף האדם. שחקן חיזוק

מאת: מחקר חדש מגלה כי הפומלית, הכלאה של פומלה ואשכולית, היא המקור העשיר ביותר לאשלגן, מבין פירות ההדר. האשלגן הוא מינרל התורם להורדת לחץ הדם וחיזוק העצמות ואכילת הפומלית עוזרת לשמירת האיזון התזונתי בגוף האדם. שחקן חיזוק

מחקר שנערך באוניברסיטה העברית בירושלים מגלה כי הפומלית, פרי הכלאה בין הפומלה לאשכולית, היא המקור העשיר ביותר לאשלגן מבין פירות ההדר. הפומלית היא פיתוח חדש באופן יחסי, שהוכנס לגידול מסחרי בישראל בעשור האחרון והיא זוכה לביקוש רב בשווקים בחו"ל, בעיקר ביפן.

המחקר, שנערך בפקולטה לחקלאות של האוניברסיטה העברית ברחובות, ערך השוואה בין ערכם התזונתי של פירות ההדר השונים. הפירות שנבדקו היו האשכולית, התפוז והפומלית, ומהתוצאות עולה כי הפומלית עשירה במיוחד באשלגן, 216 מ"ג ל-100 גרם.

האשלגן הוא מינרל חיוני הפועל לשמירת מאזן הנוזלים והחומציות בגוף, והוא אחד המרכיבים בהעברת דחפים עצביים לשרירים, בבניית השרירים ובשמירה על לחץ דם תקין.

בגוף האדם יש איזון בין נתרן ואשלגן, איזון ההכרחי לשמירה על הפעילות התקינה של מערכות הגוף השונות. לעיתים, איזון זה מופר בשל צריכת מאכלים עם חומר משמר או חומרים מעוררי השתנה והדבר עלול להוביל להתפתחות מחלות כרוניות כמו לחץ דם גבוה. אכילת הפומלית תורמת לשמירת האיזון התזונתי בגוף האדם, היא אינה מכילה נתרן ושומן , והיא מגדילה את כמות האשלגן בגוף ומונעת עליה בלחץ הדם.

בנוסף לאשלגן, מכילה הפומלית ההדר מרכיבים הכרחיים לגוף האדם כמו סידן, ויטמין C, סיבים תזונתיים, חומצה פולית וכן את החומר הכימי נרינגין- איזופלבון. מרכיבים אלו ואחרים תורמים לחיזוק החיסון הטבעי של הגוף, מפחיתים את הסיכון למחלות לב ולהתפתחות מחלת הסרטן, וגם מזרזים את תהליך הריפוי של פצעים והקטנת הסימפטומים האופייניים לשפעת.

מומלץ לאכול גם את הקליפה הפנימית הלבנה של ההדרים, הקרויה "אלבדו". הקליפה הפנימית תורמת לחיזוק כלי הדם הנימיים ומונעת את שבירתם, ואילו החומרים המצויים בקליפה מונעים התהוות שטפי דם פנימיים ותת עוריים המופיעים לאחר מכה ומסייעים במניעת דימומים מהחניכיים. ליתרונות אלו חשיבות רבה, בעיקר לקשישים הסובלים מבעיות בכלי הדם.

קליפות ההדרים מכילות גם את החומר פקטין שחשיבותו רבה בויסות קליטת הכולסטרול בגוף. הפקטין גם תורם ליצור מיצי מרה ולתהליך עיכול המזון, ואכילת קליפות ההדרים מסייעת בטיפול בגזים, כאבי בטן ונפיחויות וגם מבטלת ליחה.

200 גרם הדרים עם ציפה לבנה מכילים לפחות שני גרם סיבם תזונתיים , שהם כרבע מכמות הסיבים התזונתיים הדרושים לאדם ביום. לפקטין גם חשיבות רבה בטיפול בהרעלת מתכות כתוצאה מאכילת מזון המכיל בתוכו מתכות שונות.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום