שתיית תה משפרת תפקוד כלי דם בחולי לב

(0)
לדרג

חוקרים אמריקנים מצאו כי שתיית כוס תה גורמת תוך שעתיים לכלי הדם לעבוד טוב יותר, מרחיבה עורקים ומשפרת את זרימת הדם. כוס התה שלי

מאת: חוקרים אמריקנים מצאו כי שתיית כוס תה גורמת תוך שעתיים לכלי הדם לעבוד טוב יותר, מרחיבה עורקים ומשפרת את זרימת הדם. כוס התה שלי

חוקרים מאוניברסיטת בוסטון, מסצ'וסטס, בראשותו של ד"ר ג'וזף ויטה, מצאו כי שתיית כוס תה שחור משפרת את תפקודי כלי הדם של חולי לב, כמעט עד לתפקוד של אנשים בריאים.

המעלות של שתיית תה לשיפור תפקוד הלב ידועות לחוקרים זה שנים, אולם הדרך שבה פועל התה את פעולתו המיטיבה הייתה עד כה בגדר מסתורין. המחקר, שהוצג בכינוס השנתי של אגודת הלב האמריקנית, בחן את השפעות התה על 50 גברים ונשים הידועים כחולי לב.

50 הנבדקים שתו ארבע כוסות תה שחור ליום, למשך ארבעה שבועות, כשהתה היה תה מסחרי רגיל וזאת כדי שכמויות הקפאין וחומרים פעילים אחרים בתה יהיו שוות לכל הנבדקים. הנבדקים גם שתו ארבע כוסות מים ליום, בנוסף לתה, ונמנעו משתיית כל סוגי המשקאות האחרים כולל יין. לאחר ארבע שבועות של שתיית תה, עקבו החוקרים במשך ארבעה שבועות נוספים אחרי הנבדקים, כשהפעם הם שותים מים בלבד, במקום תה.

תוך שימוש באולטראסאונד למדידת זרימת הדם בכלי הדם בזרוע, מצאו החוקרים כי התה שיפר משמעותית את זרימת הדם. בעוד כלי דם נורמלים יכולים להתרחב ב-11 אחוזים, הרי שכלי הדם של חולי לב יכולים להתרחב בשישה אחוזים בלבד. שתיית תה, לא מים, שיפרה את יכולת ההתרחבות של כלי הדם לרמה קרובה לנורמלית.

"התוצאות נראות תוך שעתיים משתיית כוס התה הראשונה וההשפעות המיטיבות נמשכו מעבר לארבעת השבועות של שתיית התה", אמר בכנס ד"ר ויטה.

הוא הוסיף כי קפאין אינו החומר המשפיע בתה, זאת משום שחלק מהנבדקים במחקר בלעו טבלית קפאין בכמות המקבילה לשתי כוסות תה, אולם בבדיקות התברר כי הקפאין לא עורר שום תגובת התרחבות מכלי הדם.

אנטיאוקסידנטים, שהם חומרים נוגדי חמצון, ידועים ביכולתם לשפר את תפקוד כלי הדם ותה שחור מכיל כמויות משמעותיות של פלבונואידים, שהם סוג של אוקסידנטים, מדגיש ד"ר ויטה. החוקרים גם מצאו שרמות הפלבונואידים בדמם של הנחקרים עלו לאחר שתיית התה.

"המחקר מראה כיצד שתיית תה מחזירה לקדמותו את יכולת התפקוד של כלי הדם בחולים הסובלים ממחלת לב בעורקי הלב", מסכם ד"ר ויטה, "אולם עדיין דרוש מחקר נוסף לפני שימליצו לחולים לשתות תה כדרך למניעת מחלות לב בעורקים ושבץ מוחי".

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום