פיתוח חדשני: מכשיר נייד לעיסוי לב פנימי

(0)
לדרג

חוקרים צרפתים פיתחו מכשיר לעיסוי לב נייד המיועד לטפל בחולים הסובלים מדום לב. המכשיר ישמש צוותים רפואיים בניידות לטיפול נמרץ לביצוע עיסוי לב, על הלב עצמו ובתוך בית החזה, עיסוי שנעשה עד כה בצורה חיצונית. עיסוי מכל הלב

מאת: חוקרים צרפתים פיתחו מכשיר לעיסוי לב נייד המיועד לטפל בחולים הסובלים מדום לב. המכשיר ישמש צוותים רפואיים בניידות לטיפול נמרץ לביצוע עיסוי לב, על הלב עצמו ובתוך בית החזה, עיסוי שנעשה עד כה בצורה חיצונית. עיסוי מכל הלב

חלק חשוב בהחייאה המבוצעת על חולה הסוב מדום לב הוא עיסוי לב, במהלכו לוחץ המטפל על חזהו של המטופל, כדי לגרום להתכווצות הלב והזרמת הדם בגוף. חוקרים צרפתים פיתחו מכשיר חדשני, הנראה כמו משאבה ארוכה וצרה, והוא אמור להחליף את עיסוי הלב החיצוני הנעשה על ידי צוותים רפואיים לפני הגעת החולה לבית החולים.

המכשיר יאפשר לצוותים רפואיים בניידות לטיפול נמרץ לעסות באופן ישיר את הלב. המכשיר מוחדר לבית החזה דרך חתך ברוחב של כארבעה סנטימטרים הנעשה בחזה החולה, מתחת לצלע הרביעית. כשהמכשיר ממוקם בבית החזה, המשאבה דמויית המטריה נפתחת, וכל לחיצה על המכשיר מכווצת את המשאבה תוך עיסוי ישיר של הלב.

"הפעלת המכשיר דורשת הפעלת כוח מינימלית, כארבעה קילוגרמים של לחץ, לעומת כ-40 קילוגרמים של לחץ על בית החזה באופן חיצוני", אמר ד"ר אלאין רוזנברג, מבית החולים "נקר" בפריס.

במחקר, שתוצאותיו הוצגו בוועידת אגודת הרופאים המרדימים האמריקנית שנערכה בסן-פרנציסקו, נבדק המכשיר על ידי רופאים ולא על ידי פרמדיקים וזאת כדי לוודא שימוש נכון במכשיר. המכשיר נוסה על 20 חולים שסבלו מדום לב של חמש דקות ויותר והוא הופעל ישירות על ליבם של החולים.

"הציפיות להישרדותם של החולים היו נמוכות מלכתחילה", אומר ד"ר רוזנברג, "ואצל שישה חולים, הרופאים התקשו בביצוע העיסוי בשל היתקלות במה שקרוי 'לב אבן'". ד"ר רוזנברג מסביר כי זוהי תופעה שעדיין אינה מובנת לחלוטין אולם אחד ההסברים הוא כי שריר הלב מתקשה בגלל הנזק הנגרם לרקמות הלב בשל חוסר חמצן.

שישה חולים הוחזרו באמצעות המכשיר לדופק ספונטני, שבו הלב פועם בעצמו, ארבעה מהם הובאו לבית החולים בחיים, אולם כל 20 החולים במחקר נפטרו.

לדברי דובר חברת "TheraCardia", יצרנית המכשיר מסאן קלמנטה, קליפורניה, קיבל המכשיר אישור הפעלה באוסטרליה וכי אישור אירופי צפוי בקרוב. החברה מתכוונת בקרוב לפתוח במחקר בינלאומי רחב של המכשיר שישולב בו דיפביולטור, המכשיר שנותן "שוק" חשמלי במהלך ההחייאה כדי להפעיל מחדש את הלב.

החברה מקווה לבקש את אישור המכשיר בידי ה-FDA, מנהל המזון והתרופות האמריקני, כבר בסוף שנת 2001.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום