לראשונה: השתלת תאי שריר בלב אנושי

(0)
לדרג

רופאים הצליחו לראשונה לקחת תאי שריר שנלקחו מזרועו של החולה ולהשתילם בלבו הפגוע. מטרת הרופאים לבדוק האם תאי שריר יוכלו להחליף את שרירי הלב במסגרת הטיפול במחלות לב. לעשות שריר מכל הלב

מאת: רופאים הצליחו לראשונה לקחת תאי שריר שנלקחו מזרועו של החולה ולהשתילם בלבו הפגוע. מטרת הרופאים לבדוק האם תאי שריר יוכלו להחליף את שרירי הלב במסגרת הטיפול במחלות לב. לעשות שריר מכל הלב

רופאים אמריקנים הצליחו בפעם הראשונה להשתיל תאי שריר בלבו של חולה לב. מזרועו של חולה לב בן 48, הממתין להשתלת לב, נלקחו תאי שריר וגודלו במשך שבועיים בתנאי מעבדה. לאחר מכן הושתלו תאי השריר בלבו של חולה הלב.

המחקר מבוצע על ידי אוניברסיטת טמפל ולדברי ד"ר מייקל אגן, סגן נשיא החברה המפתחת את התהליך מדובר ב-"ניתוח למקרה ביטחון והוא ניתוח ראשוני בלבד".

"החולה הופך להיות מעין 'צלחת פטרי' (צלחת לגידול תרביות) של עצמו", אומר ד"ר סאטושי פורוקווה, המנתח הראשי במחלקה להשתלות לב-ריאה באוניברסיטת טמפל. מחקרים ראשוניים על בעלי חיים מראים כי השתלת תאי שריר יכולה לתקן תאי שריר לבביים פגועים ולחזק את פעילות הלב.

"יש יותר חולים הזקוקים להשתלת לב מאשר תורמים", מסביר ד"ר הווארד אייסן, המנהל הרפואי של התכנית להשתלות לב, "אלו תאי השריר של החולה עצמו כך שאין חשש מדחייה של ההשתלה".

מחלות לב הן גורם המוות מספר אחת בארץ ובעולם והפתרון האידיאלי, היכול להיות רק במרחק של כמה שנים מהיום, הוא שחולים הסובלים מהתקפי לב יוכלו להנות מהשתלה עצמית של תאי שריר. השתלת תאי שריר בלב תוכל למנוע נזק נוסף ללב ואף למנוע את הצורך בהשתלת לב.

לדברי מומחים זהו מחקר מבטיח. "זוהי שיטה בטוחה וברת ביצוע, השאלה היא מה תהיה ההשפעה על החולים והאם ניתן להשתיל מספיק תאי שריר על מנת שהתהליך יועיל לחולים", אומר ד"ר סידני סמית', לשעבר נשיא האגודה האמריקנית ללב ופרופסור לרפואה באוניברסיטת צפון קרוליינה.

יחד עם זאת מעריכים המומחים כי השיטה החדשה של השתלת תאי שריר במקום השתלת לב עדיין נמצאת במרחק של שנים.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום