סרטן הערמונית: שמנים בסיכון גבוה

(0)
לדרג

מחקר חדש בדק את הקשר בין השמנת יתר לבין התפתחות סרטן ערמונית. התוצאות מוכיחות כי הסיכון לחלות בסרטן הערמונית עולה ביחס ישר עם חריגה ממשקל תקין

מאת: מערכת zap doctors

מחקר חדש בדק האם להשמנת יתר יש השפעה שלילית על הסיכון להופעת סרטן ערמונית. כמו כן, נבדק הקשר בין השמנת יתר לבין המיקום האנטומי של סרטן הערמונית. המחקר פורסם בכתב העת המדעי The journal of urology.

לצורך המחקר נבדקו 890 גברים עם סרטן ערמונית בדרגה נמוכה (דירוג גליסון 6). סרטן ערמונית מוקדם הוגדר כדירוג גליסון 4 ומעלה או כמחלה בשלב T3 (הסרטן החל להתפשט אל מחוץ לערמונית או חדר לרקמות הסמוכות לה), או יותר. 216 מהנבדקים הוגדרו במשקל תקין, 130 מהם הוגדרו כסובלים מהשמנת יתר ו-544 גברים היו בעודף משקל, על פי מדד BMI.

בממצאי המחקר נראו הבדלים משמעותיים בנפח הערמונית וצפיפות ה-PSA (אנטיגן ספציפי לערמונית), בין שלוש הקבוצות. הסיכון לחלות בסרטן ערמונית עלה בהתאם למידת ההשמנה גברים במשקל תקין היו בסיכון של 9.6%, גברים בעודף משקל היו בסיכון של 15% וגברים בהשמנת יתר היו בסיכון של 22% לחלות בסרטן ערמונית מוקדם.

כמו כן, נראה כי להשמנה יש השפעה גם על מיקום הגידול: על פי הקריטריונים של בית חולים ג'ון הופקינס בארה"ב, ל-4.2% מהגברים במשקל תקין היה סרטן ערמונית באזור המעבר - Transition zone - הכוונה לחלק של השופכה שעובר דרך הערמונית. זאת לעומת 11.6% מהגברים במשקל עודף ול-16.7% מהגברים בהשמנת יתר שסבלו מסרטן ערמונית באזור המעבר. גידולים באזור זה הם לרוב קשים לאבחון באמצעים דיגיטליים ובאולטרסאונד.

הידיעה נכתבה בשיתוף האגודה למלחמה בסרטן.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום