רמה גבוהה של כולסטרול יכולה לגרום להתדרדרות מחלת מסתם

(0)
לדרג

רמה גבוהה של כולסטרול יכולה לגרום להתדרדרות מחלת מסתם

היום כבר ידוע כי רמה גבוהה של כולסטרול בדם מעלה את רמת הקרישיות של הדם, ומעלה את הסיכויים ליצירת קרישי דם בעורקי הלב, דבר שיגרום להתפתחות מחלת לב. מחקר חדש מראה כי רמה גבוהה של כולסטרול יכולה להאיץ את קצב ההיצרות של מסתמי הלב.
היצרות של המסתם האאורטלי (המסתם הממוקם בין חדר שמאל של הלב, שהו החדר החזק ביותר בלב, ובין אבי העורקים שהוא העורק הראשי שיוצא מהלב ומעביר דם מחומצן לכל הגוף) הינה תופעה בה קוטר המסתם קטן, עובדה שתפגע בזרימת הדם אל אבי העורקים. היצרות זו גורמת ללב לעבוד קשה יותר על מנת להזרים את כמות הדם הדרושה לאבי העורקים. במקרים קיצוניים עבודה מאומצת זו של הלב יכולה להוביל למוות פתאומי.
גורמי הסיכון להיצרות של המסתם האאורטלי דומים לאלו של מחלות לב וכוללים: השמנה, אורח חיים לא בריא, עישון ורמה גבוהה של כולסטרול. עם זאת עדיין לא ברורים הגורמים שמביאים להחמרה במצבו של החולה, והתדרדרות ההיצרות של המסתם.
המחקר התבצע על ידי חוקרים מאוניברסיטת קליפורניה וכלל 170 חולים בגילאים 62-80 שאובחנו כסובלים מהיצרות של המסתם האאורטלי. המעקב אחרי החולים ארך 23 חודשים, בתקופה זו מדדו החוקרים את התקדמות ההיצרות של המסתם. תוצאות המחקר מראות כי חולים שסבלו מהתדרדרות מהירה יותר היו מעשנים וסבלו מרמה גבוהה של כולסטרול בדם. המחקר התפרסם בכתב העת: Circulation בגיליון יוני, 2000.
קצב ההתדרדרות של החולים שסבלו מרמת כולסטרול גבוהה מ- 200 מ"ג לדיציליטר היה מהיר פי 2 בהשוואה לחולם עם רמת כולסטרול נמוכה יותר.
מסקנת החוקרים היא שמניעת גורמי הסיכון הכוללים עישון ורמת כולסטרול גבוהה יכולה להוריד את קצב ההתדרדרות של היצרות המסתם האאורטלי, תופעה הנפוצה למדי בגיל המבוגר. כמו כן החוקרים סבורים כי חולים הנמצאים בקבוצת סיכון זו צריכים להיות במעקב צמוד יותר ועלולים להזדקק לניתוח להחלפת המסתם מוקדם יותר.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום