במד"א הצילו חיי כלבה שנדרסה

(0)
לדרג

פאראמדיקית מד"א, ליאת מזרחי, וצוותה נתקלו בכלבה פצועה מוטלת ברחוב בבנימינה ומיהרו להציל את חייה. אלי בין: ערך הצלת חיים לא רק בבני אדם

מאת: מערכת zap doctors

אירוע מרגש ויוצא דופן של הצלת חיים, גם אם לא של בן אדם: סמוך לתחנת הרכבת בבנימינה, הבחין צוות מד"א בכלבה שנפגעה מרכב, עובר אורח ניגש מיד לכלבה הפצועה והעביר אותה מהכביש למדרכה כשהיא אינה מסוגלת לזוז. לצוות מד"א בראשות הפאראמדיקית ליאת מזרחי, בעלת הניסיון של 8 שנים בעבודה בבית חולים וטרינרי, היה ברור כבר שהם לא מפקירים את הכלבה הפצועה שנמצאת בסכנת חיים.

ליאת מזרחי משחזרת את האירוע שהתרחש בשבוע שעבר: "ידעתי שאני לא יכולה להשאיר אותה ללא טיפול" משחזרת ליאת מזרחי "ביקשתי מהממונים עלי אישור להפסקה מהמשמרת למשך שעה, נעניתי בחיוב ובמקומנו שובץ למשמרת אמבולנס עם צוות אחר על מנת שפעילות מד"א תימשך כסדרה ולא תיפגע. התחלתי להעניק לכלבה טיפול רפואי שכלל החדרת מחט לניקוז אוויר מבית החזה, מתן נוזלים דרך הוריד וחמצן כשכבר במהלך הטיפול הבחנתי בשיפור המשמעותי שחל במצבה הנשמתי של הכלבה והצבע הטבעי חזר לגופה ולפניה".

אישור מיוחד להעברת הכלבה באמבולנס. המיטה תיתרם

הכלבה הועברה בדחיפות לטיפול במרפאה וטרינרית בגבעת עדה הקרובה באישורו של מנכ"ל מד"א, אלי בין שהעניק לליאת אישור מיוחד להעביר את הכלבה על מיטת האמבולנס וכך פונתה הכלבה במצב יציב למרפאה להמשך ההתאוששות. במד"א מבהירים כי מיטת האמבולנס לא תהיה עוד בשימוש בני אדם והיא תיתרם כעת לשימושו של אמבולנס וטרינרי.

אורלי אורן, אמא של בעלי הכלבה, שמאוחר יותר התחוור לצוות ששמה צ'ופה סיפרה: "הכלבה ברחה לנו מהחצר מבלי שידענו ולפתע חברתה של ביתי התקשרה לספר לנו שצ'ופה נפגעה מרכב, הגעתי מיד למקום וריגש אותי מאוד לראות את צוות מד"א מציל את החיים של הכלבה במסירות שאין לתאר. אני רוצה להודות מקרב לב לצוות האמבולנס המדהים , הם ריגשו אותי בצורה יוצאת דופן ורק רציתי לחבק ולנשק את ליאת. כל הכבוד!".

מנכ"ל מד"א, אלי בין: "במד"א משימת הצלת החיים הינה הערך הנעלה ביותר ולא רק כשמדובר בבני אדם. כל הכבוד לצוות על המענה המהיר למצב ועל ההירתמות למען המשימה החשובה. אני מאחל לצ'ופה החלמה מהיר ומקווה לראות אותה חוזרת ללכת על ארבע בקרוב. את מיטת האמבולנס עליה פונתה צ'ופה שלא ניתן להחזיר לכשירות נתרום לטובת אמבולנס שמפנה בעלי חיים".

בואו לדבר על זה בפורום רפואה דחופה (מיון).

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום