אילו מאמצי החייאה עדיפים?

(0)
לדרג

מסקירה אמריקאית חדשה עולה כי טיפולי החייאה מתקדמים אינם מביאים לשיפור בשיעורי ההישרדות עד לשחרור מבית החולים לאחר דום לב

מאת: מערכת zap doctors

טיפולי החייאה מתקדמים לחולים המפתחים דום לב מחוץ לכותלי בית החולים אינם עדיפים על טיפולי החייאה בסיסיים יותר, השמים דגש על העברה מהירה והתערבויות בסיסיות דוגמת עיסויי חזה, הנשמה באמצעות מסיכה ו-AED (Automated External Defibrillation). כך לפי מחקר שפורסם לאחרונה בכתב העת JAMA Internal Medicine.

מהמחקר עלה כי בחולים בהם בוצעו טיפולי החייאה בסיסיים סיכויי ההישרדות עד לשחרור מבית החולים היו גבוהים יותר, עם שיעורי הישרדות גבוהים יותר לאחר 90 ימים, עם תוצאות נוירולוגיות טובות יותר, בהשוואה לחולים לאחר טיפולי החייאה מתקדמים.

שיעורי ההישרדות עד לשחרור מבית החולים בחולים לאחר דום לב בעקבות טיפולי החייאה בסיסיים עמדו על 13% לעומת 9%, בחולים לאחר טיפולי החייאה מתקדמים מצד אנשי צוות מיומנים בהתערבויות פולשניות דוגמת אינטובציה, מתן תוך-ורידי של נוזלים ותרופות ושימוש בדפיברילטור חצי-אוטומטי. באשר לשיעורי ההישרדות לאחר 90 ימים השיעורים עמדו על 8% ו-5% עם טיפולי החייאה בסיסיים וטיפולי החייאה מתקדמים, בהתאמה.

טיפולי החייאה בסיסיים לוו גם בתפקוד נוירולוגי טוב יותר משמעותית גם בקרב חולים מאושפזים. מבין החולים לאחר דום לב שאושפזו בבית החולים, ב-22% מאלו לאחר טיפולי החייאה בסיסיים התפקוד הנוירולוגי היה גרוע, זאת בהשוואה ל-45% מאלו לאחר טיפולי החייאה מתקדמים.

מהסקירה הנוכחית להשוואת טיפולי החייאה בסיסיים וטיפולי החייאה מתקדמים בארה"ב עולה כי טיפולי החייאה מתקדמים אינם מביאים לשיפור שיעורי ההישרדות עד לשחרור מבית החולים לאחר דום לב. ממצאים אלו עולים בקנה אחד עם מחקרים בינלאומיים אחרים.

בואו לדבר על זה בפורום התקפי לב ומוות פתאומי.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום