הנשמה מפה לפה אינה חיונית להחייאה

(0)
לדרג

פרטים נוספים אודות המיתוס של הנשמה מפה לפה, מה נכון ומה לא נכון לעשות, לחיים

מאת: מחקר חדש קובע כי ביצוע החייאה על ידי הנשמה מפה לפה בשילוב עם עיסויי חזה אינה יעילה יותה מביצוע החייאה על ידי עיסויי חזה בלבד.

המחקר התבצע על ידי אוניברסיטת וושינגטון, והתפרסם בחודש מאי 2000, בכתב העת:
The New England Journal of Medicine.
החוקרים טוענים כי לפני המחקר יש לבחון מחשד את התוכנית ההחייאה, ולשקול לבצע עיסויי חזה לפני ביצוע הנשמה מפה לפה. חשיבותו של המחקר רבה מאוד, שכן תוכנית ההחייאה הנוכחית הינה מורכבת ואינה פשוטה ללימוד לכל אדם.
במהלך המחקר חולים שעברו דום לב עברו החייאה בשיטה המוכרת או בעיסויי חזה בלבד על ידי אדם שהיה לידם באירוע. אף אחד מהאנשים שבצעו את ההחייאה לא היו מיומן בביצוע החייאה וההוראות לביצוע ניתנו דרך הטלפון. ההוראות שניתנו במקרים בהם ההחייאה כללה רק עיסויי לב היו מהירות ב- 1.4 דקות בהשוואה להוראות שניתנו בביצוע ההחייאה המלאה. זמן התגובה הממוצע של ניידות טיפול נמרץ בוושינגטון הינה 3.1 דקות. החוקרים שמו לב לעובדה כי במתן הוראות לביצוע עיסויי חזה בלבד הצליחו לתת את ההוראות במלואן לעומת מתן חלקי של ההוראות במקרים שבוצעה החייאה מלאה.
מתוך 241 חולים שעברו עיסויי חזה בלבד- 14.6 אחוזים שרדו ושוררו מבית החולים. מתוך 279 חולים שעברו החייאה שכללה עיסויי חזה והנשמה מפה לפה רק 10.4 אחוזים שרדו ושוררו מבית החולים. למרות שביצוע עיסויי חזה בלבד הביא ליותר שורדים, התוצאות לא היו בעלות משמעות סטטיסטית.
החוקרים מסבירים כי יש מקום למתן הוראות לביצוע עיסויי חזה בלבד בטלפון כאשר מדובר במקרה שחשוד לדום לב. החוקרים מדגישים כי עובר אורח לא יבצע לרוב הנשמה מפה לפה לאדם זר, אך אם האוכלוסיה תדע שגם עיסויי חזה עוזרים יתכן והענות העזרה לזולת תהייה גובהה יותר. החוקרים מציעים ללמד את עיסויי החזה במקרים בהם אין יכולת ללמד את כל שיטת ההחייאה המלאה, אך עדיין אין מקום לנטוש את שיטת ההחייאה המלאה בצוותי החייאה מנוסים.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום