קנאביס רפואי: גברים נהנים יותר

(0)
לדרג

מחקר חדש מגלה כי נשים דיווחו על הקלה בכאב אחרי עישון מריחואנה, במידה פחותה מזו של הגברים. מבחינת הנאה ותחושת אופוריה - אין הבדל בין המינים

מאת: ד"ר עמית עקירוב

התועלת של קנאביס בשיכוך כאבים בולטת יותר בגברים, בהשוואה לנשים, כך עולה מתוצאות מחקר חדש, שפורסמו לאחרונה בכתב העת Drug and Alcohol Dependence.

במסגרת המחקר שהתבסס על מודל מעבדתי של כאב שבו המשתתפים שימשו כביקורות של עצמם, השוו החוקרים את ההשפעות משככות הכאבים של עישון קנאביס בקרב 21 גברים ו-21 נשים מתנדבים, שנהגו לעשן קנאביס בזמנם הפנוי.

התגובה לכאב נקבעה לפי CPT (Cold-Pressor Test), שבו המשתתפים רחצו ידיהם במים קרים (4 מעלות צלזיוס) ודיווחו על הזמן שנדרש עד הופעת כאב (מדד רגישות כאב) ועד כמה יכלו לסבול את הכאב (מדד סבילות כאב). המשתתפים שימשו כביקורות של עצמם, כך שהשלימו את מבחן CPT טרם ולאחר עישון קנאביס.

גם בגברים וגם בנשים, מדדי רגישות לכאב וסבילות היו דומים לפני עישון קנאביס. עם זאת, לאחר עישון קנאביס, גברים דיווחו על ירידה משמעותית ברגישות לכאב ועלייה בסבילות כאב. בנשים לא תועדה ירידה משמעותית ברגישות לכאב, אם כי הן דיווחו על עלייה קטנה בסבילות לכאב זמן קצר לאחר עישון קנאביס.

למרות הבדלים בהקלה בכאב, גברים ונשים לא דיווחו על הבדלים בתחושת האופוריה או הנאתם מהשפעות הקנאביס.

לדברי החוקרים, ממצאי המחקר תומכים בנוכחות הבדלים מגדריים בהשפעות האקוטיות והממושכות של עישון קנאביס.

ד"ר עמית עקירוב הוא מומחה ברפואה פנימית, רופא בכיר במחלקה פנימית בבית החולים בלינסון.

בואו לדבר על זה בפורום כאב.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום