ערוכים למלחמה: תרגיל בצפון

(0)
לדרג

עשור למלחמת לבנון השנייה: התרגיל הגדול מסוגו התקיים במרכז הרפואי זיו בצפת, בשיתוף כל צוותי הסיוע. תורגלו תרחישים שקרו בעבר, לדוגמה פגיעת טיל בבית חולים

מאת: מערכת zap doctors

בשבוע האחרון נערך 'תרגיל מלחמה' רחב היקף במרכז הרפואי זיו בצפת, הגדול ביותר שנערך עד כה בבתי חולים ברחבי הארץ. התרגיל כלל תרחישי מלחמה שנבנו על פי לקחי מלחמת לבנון השנייה על ידי פיקוד העורף.

במסגרת התרגיל תרגלו הצוותים פינוי מחלקת יולדות וילודים, פגיעה ישירה של טיל במרכז הרפואי זיו (דבר שבאמת קרה במלחמת לבנון השנייה), אירוע רב נפגעים, חילוץ חולים מגג המבנה על ידי מנוף ואומגת חילוץ של כבאי האש, פתיחת חמ"ל ומטה חירום ותרחישים נוספים שהונחתו על הצוותים תוך כדי התרגיל.

פיני תינוקיה בתרגיל החירום. צילום באדיבות מרכז רפואי זיו
פיני תינוקיה בתרגיל החירום. צילום באדיבות מרכז רפואי זיו

התרגיל נערך בשיתוף פיקוד העורף, משרד הבריאות, מד"א, כיבוי אש, משטרת ישראל ועיריית צפת. מדובר במודל לתרגול המשך במוסדות רפואה נוספים בארץ, במטרה להגביר את רמת המוכנות לתרחיש מלחמה. מר"פ צפון אל"מ אייל פורמן שהשתתף בתרגיל עם צוותי פיקוד העורף אמר כי התרגול הורכב מנתוני אמת בעקבות לקחי מלחמת לבנון השנייה וכי מדובר בשלב האחרון לתרגול של מספר תרחישים במקביל: פינוי מחלקות טיפול בפצועים, חילוצים מורכבים וכד'. "המרכז הרפואי זיו נערך לתרגיל הזה מעל ארבעה חודשים".

אל"מ (במיל') ד"ר סלמאן זרקא מנהל המרכז הרפואי זיו אמר: "תרגול מצב של מלחמה בצפון מחייב אותנו להמשיך ולספק שירותי רפואה לכלל תושבי הצפון ולחיילינו היקרים בתנאים מורכבים של ירי טילים, אזעקות, פינוי מחלקות, חיבור למבנה החדש של בית החולים לילדים (100 מיטות במתחם ממוגן) ועוד. אין לי ספק, כי היום אנו מוכנים יותר לתרחיש מלחמה בצפון וזו המחויבות שלנו לכל אלה שיזדקקו לנו. אני מקווה, כי ממשלת ישראל תשכיל להבין את חשיבותו האסטרטגית של המרכז הרפואי זיו בגבול הצפון ויעבירו בהקדם את התקציבים הנדרשים לטובת מיגונו הכולל של בית החולים ושדרוג כלל מחלקות נוספות, ותוספת כח אדם".

בואו לדבר על זה בפורום רפואה דחופה.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום