ריו 2016: אין כניסה לזיקה

(0)
לדרג

נוסעים לאולימפיאדה? משרד הבריאות מפרסם הנחיות לנוסעים למשחקים, כולל תסמינים מחשידים של וירוס הזיקה; כמן כן, ביקור בברזיל דורש חיסונים

מאת: מערכת zap doctors

מאז תחילת 2015, מתרחשת בברזיל התפרצות ראשונה של מחלת נגיף הזיקה, כאשר העברה פעילה של המחלה נמשכת גם כיום. בהתאם לכך מפרסם משרד הבריאות הנחיות לנוסעים למלמשחקים האולימפיים והפארא-אולימפיים בברזיל.

לפי שעה, אין מניעה לנסוע לברזיל אלא במקרים מסוימים כפי שמפורט כאן:

א. לנשים הרות או שמתכננות הריון בתקופה הקרובה, מומלץ לדחות נסיעה לברזיל. המלצה זו אינה חלה על שהייה שמתוכננת להיות רק במקומות שגובהם 2,000 מטר ומעלה מעל פני הים.

ב. לנוסעים לברזיל לאזורים בהם קיימת העברה פעילה של נגיף הזיקה, מומלץ להשתמש באמצעים לצמצום הסיכון לעקיצת יתושים, בשעות היום ובשעות הלילה: למרוח חומר דוחה יתושים; ללבוש ארוך: חולצה עם שרוולים ארוכים, מכנסיים ארוכים, כובע וללון בחדרים מוגנים מפני יתושים: רשתות תקינות וסגורות בחלונות ובדלתות, חדרים המרוססים נגד יתושים או תחת כילה מרוססת בקוטל יתושים, או בחדר ממוזג.

ג. לנשים המבקרות בברזיל מומלץ להימנע מלהרות במהלך הביקור וכן במשך 8 שבועות לאחר החזרה לישראל.

ד. לגברים שביקרו בברזיל ולא סבלו מסימפטומים של מחלת נגיף הזיקה, מומלץ להימנע מקיום יחסי מין או להשתמש בקונדום בכל סוג של מגע מיני במשך 8 שבועות מחשיפתם האחרונה. המלצה זו תקפה לכל בן /בת זוג, בכל גיל, ובלי קשר להריון.

ה. לגברים שביקרו בברזיל וסבלו מסימפטום אחד לפחות של מחלת נגיף הזיקה או אובחנו מעבדתית עם זיקה, מומלץ להימנע מקיום יחסי מין או להשתמש בקונדום בכל סוג של מגע מיני במשך 6 חודשים מעת חשיפתם האחרונה. המלצה זו תקפה לכל בן/ בת זוג, בכל גיל. אם בת הזוג בהריון, יש להתמיד באמצעי זהירות
אלה עד סוף ההריון.

התחסנו לפני הנסיעה לברזיל

בנוסף להמלצות הכלליות ואמצעי הזהירות המקובלים (כגון היגיינה אישית, מניעת מחלות אחרות המועברות באמצעות יתושים וקרציות, מחלות המועברות באמצעות מזון ומים, מחלות המועברות באמצעות מגע מיני או דם וכללי זהירות למניעת תחלואה עורית), יש לפנות למרפאות ליוצאים לחו"ל טרם יציאתם מהארץ, על מנת לקבל חיסונים והנחיות למניעת המחלות המדבקות הנפוצות בברזיל.

בשובכם ארצה

אם מופיעים אצל החוזר מברזיל, תוך שבועיים מחזרתו, סימנים קליניים כגון חום, פריחה, כאבי פרקים, דלקת עיניים (עיניים אדומות), יש לפנות לרופא המטפל ולידע אותו על חזרה מברזיל.

מחלת הזיקה הינה מחלה נגיפית המועברת בעיקר על-ידי עקיצות יתושים. המחלה לא נחשבת כמסוכנת בפני עצמה, אך עלולה לגרום למומים מולדים בעוברים כאשר אמם נדבקת במחלה במהלך ההריון. בקהילה המדעית, מוסכם היום כי נגיף הזיקה גורם למיקרוצפליה (היקף ראש קטן) ולתסמונת גיאן ברה.

בואו לדבר על זה בפורום מחלות זיהומיות.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום