התרופה הסודית לאבולה באפריקה?

(0)
לדרג

התפרצות האבולה: האמריקאים שנדבקו קיבלו את התרופה הניסיונית ומצבם השתפר, אך המדענים מודים: אין לנו מושג אם זה עובד; 900 חולים מתו במערב היבשת

מאת: מערכת zap doctors

מחלת האבולה - נגיף קטלני שטרם נמצאה לו תרופה - ממשיכה להתפשט. שני עובדי סיוע אמריקאים אובחנו כלוקים במחלה, לאחר שחזרו ממערב אפריקה המוכה לארה"ב.

עובדי הסיוע, רופא ואחות, טופלו לפי הדיווחים בתקשורת העולמית בתרופה ניסיונית המכונה ZMapp, ודווח כי מצבם השתפר. עם זאת נראה כי הגילוי לא יוכל לעזור לעת עתה למערב אפריקה, שם מתו בינתיים מעל 900 בני אדם מנגיף האבולה, ולפי ההערכות של רשויות הבריאות נדבקו יותר מ-1,700 בני אדם.

העובדה שאין תרופה בדוקה למחלה, אלא רק תרופות ניסיוניות, מעלה שאלה אתית קשה על אפשרות השימוש בטכנולגיה. "אנחנו לא יודעים אם זה עובד", אמר ד"ר אנטוני פאוסי מנהל המכון הלאומי לאלרגיה ומחלות מדבקות בארה"ב. בהקשר זה אמר אתמול (ד') נשיא ארה"ב ברק אובמה, כי חסר מידע שיאפשר להשתמש בתרופה. "אנחנו חייבים לתת למדע להנחות אותנו, אבל לא הכל תלוי בשאלה אם התרופה מועילה או לא. אם תשתיות בריאות הציבור טובות, ניתן להשתלט על הנגיף".

בתוך כך הודיע הבנק העולמי כי יעביר תקציב חירום של 200 מיליון דולר לסיוע לליבריה, סיירה לאון וגינאה, מדינות שבהן נרשם מספר הקורבנות הגבוה ביותר.

בואו לדבר על זה בפורום מחלות זיהומיות.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום