אחרי הלידה: השליה נותרה בגוף

(0)
לדרג

רשלנות רפואית: בי"ח בני ציון יפצה יולדת בסך 30 שקל לאחר שהשאיר את השליה ברחמה. השליה הוצאה כחצי שנה לאחר מכן בשאיבת תוכן הרחם בהרדמה כללית

מאת: מערכת zap doctors

בית משפט השלום בחיפה חייב השבוע את המרכז הרפואי בני ציון בפיצוי יולדת על סך 30 אלף שקלים, בגין טיפול רשלני בתום הלידה, לאחר שהצוות הרפואי שכח בגופה חלק מהשליה, דבר שגרם לאשה לסבל והוצאות נוספות.

לפי כתב התביעה, האשה, אז בת 25, ילדה את ילדה הראשון במרכז בשנת 2006. כחודש אחרי הלידה נשלחה על ידי הרופא של קופת החולים לבדיקת אולטרסאונד בשל החשד, שהתברר כנכון, כי נשארה שארית שליה ברחמה. בדיקת אולטרסאונד שנערכה מצאה כי נותר גוש בקוטר של 2.5 ס"מ. תרופה מסוג "methergim" אותה קיבלה התובעת על מנת לגרום להוצאת החומר אשר נותר ברחמה לא הועילה, והתובעת אושפזה שנית בפברואר 2007 בבית החולים "בני ציון" ובהרדמה כללית בוצעה "היסטרוסקופיה" - עם שאיבת תוכן הרחם.

השופטת חנה לפין הראל קיבלה את טיעוני היולדת. "תיאור כאב הוא סובייקטיבי לחלוטין, סף הכאב שונה מאדם לאדם, לו לא היתה נמצאת שארית השלייה ולולא היתה התובעת צריכה לעבור הליך שאיבה-גרידה בהרדמה כללית, ניתן היה לומר כי אולי התובעת מגזימה", פסקה לגבי טענות נגד של המרכז הרפואי. "משלא כך הדבר, אני מקבלת את עדות התובעת לעניין רמת הכאב, הסבל והחרדה כפי שתיארה. לא למותר להעיר כי גם אם יש הגזמה בכתבי הטענות, אין בכך לומר כי זה שקר. לתובעת נגרם סבל וכאב שהיו מיותרים".

לפיכך חייבה את המרכז בתשלום סך של 30 אלף שקלים בגין הכאב והסבל שנגרמו לתובעת בעבר. כמו כן חייבה את הנתבעת בהוצאות התובעת כולל שכר טרחה בסכום כולל של 15 אלף שקלים. בית החולים חויב גם בהוצאות לטובת אוצר המדינה בסך 5 אלפים שקלים בגין ההליך הלא מקובל של הבאת שלייה חיה לבית המשפט, כמתואר בפסק הדין.

בואו לדבר על זה בפורום הריון ולידה - רשלנות רפואית.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום