אפליקציות מצילות חיים

(0)
לדרג

אפליקציית I-HELP תזעיק עזרה וכן מתנדבים בעלי ההכשרה המתאימה להגשת סיוע רפואי, הנמצאים בסביבה; מד"א מציעה אפליקציה נוספת עם הנחיות בסיסיות לעזרה ראשונה

מאת: מערכת zap doctors

מישהו התמוטט במפתיע, הילד אכל משהו חדש ופיתח התקף אלרגיה, או שאולי שמעתם קריאה פתאומית לעזרה באמצע הרחוב. בדיוק למצבים הכי מלחיצים ובלתי צפויים בחיינו, מנסות לתת מענה אפליקציות רפואיות שונות, שבלחיצת כפתור יזעיקו עזרה, וינחו אתכם כיצד להגיש סיוע ראשוני.

אחת האפליקציות שפותחו במטרה לטפל במהירות ויעילות במצב זה היא Help+. מטרת האפליקציה היא לשפר את העברת הנתונים בין שולח הקריאה לבין מוקד החירום הרפואי. האפליקציה מזהה את מיקומו של האדם שמשתמש בה וזקוק לסיוע ושולחת יידוע אוטומטי למוקד חירום. בנוסף, האפליקציה מאתרת מתנדבים בעלי הכשרה רפואית מתאימה שנרשמו לאפליקציה ומצויים בסמיכות למקום האירוע, ומזעיקה אותם. כמו כן, האפליקציה נותנת הוראות למתן טיפול ראשוני עד הגעת אנשי המקצוע למקום. האפליקציה פותחה תוך התאמה מלאה לשימוש של כבדי שמיעה וחירשים, אינה מצריכה תקשורת מילולית ופותחת חלון צ'ט להידברות עם מוקדי החירום. האפליקציה פועלת בתיאום עם משטרת ישראל, מגן דוד אדום ומכבי אש. ניתן להוריד את HELP+ בגוגלי פליי לבעלי אנדרואיד.

HELP+ היא האפליקציה הראשונה שעובדת בשיתוף פעולה עם מוקדי חירום ומסייעת בתפעול אירוע מהיר, אך אינה הראשונה שמנסה לסייע לאזרחים בזמן אירוע חירום. למד"א אפליקציה לסמארטפונים אשר אינה דורשת חיבור לאינטרנט ומציעה הנחיות לתפעול נכון של מצבי חירום רפואיים נפוצים. ההורדה של האפליקציות היא בחינם, כך שכדאי להורידן.

בואו לדבר על זה בפורום רפואה דחופה (מיון).

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום