האם מריחואנה גורמת נזק לריאות?

(0)
לדרג

לפי סקירה חדשה, עישון מריחואנה מלווה בתסמיני דלקת כרונית של הסמפונות ודלקת דרכי האוויר הגדולות. שימוש אקראי עם מינון נמוך לא מעלה את הסיכון

מאת: ד"ר עמית עקירוב

האם עישון מריחואנה גורם נזק לריאות? במאמר חדש שפורסם לאחרונה בכתב העת Current Opinions of Pulmonary Medicine מציגים המומחים את העדויות הסותרות בנושא, שסיכומן - כדאי לנקוט משנה זהירות בשימוש נרחב וקבוע במריחואנה.

ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי מריחואנה נמצאת בשימוש ברחבי העולם, ומורגשת עלייה בשימוש, למרות האיסור על כך ברוב מהמדינות. מכיוון ששאיפת העשן הנוצר עקב הצתת המרכיבים היבשים של הצמח היא הצורה הנפוצה ביותר לשימוש במריחואנה, קיים חשש מפני נזק אפשרי לריאות. במסגרת הסקירה הנוכחית ביקשו החוקרים לבחון מחקרים שפורסמו לאחרונה ובחנו את ההשפעה של שאיפת עשן מריחואנה על מערכת הנשימה.

מהנתונים עולה כי עישון מריחואנה מלווה בתסמיני דלקת כרונית של הסמפונות ודלקת של דרכי האוויר הגדולות. שימוש אקראי במריחואנה עם מינון מצטבר נמוך אינו מעלה את הסיכון להתפתחות מחלת ריאות חסימתית כרונית. שימוש נרחב במריחואנה בלבד עלול להוביל לחסימת דרכי אוויר.

העדויות במשתמשים במריחואנה מציעות הסבר ביולוגי להשפעה של מריחואנה על התפתחות סרטן ריאות; עם זאת כיום, אין עדויות חד-משמעיות הקושרות בין עישון מריחואנה להתפתחות סרטן ריאות.

מנתוני המחקר עולה עוד כי שימוש רפואי במריחואנה ככל הנראה אינו גורם כל נזק לריאות במינונים מצטברים נמוכים, אך יש להגדיר את סף המינון. שימוש לשם הנראה אינו דומה לשימוש רפואי והחוקרים כותבים כי יש להמליץ נגד שימוש זה.

בואו לדבר על זה בפורום התמכרות.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום