מכבי חויבה לממן תרופה לסרטן

(0)
לדרג

חולה בסרטן אלים תבעה את קופה"ח לאחר שזו סירבה לאשר לה תרופה מחוץ לסל. ביהמ"ש השתכנע כי הוועדה שדנה בעניינה לא פעלה כראוי והורה לספק את התרופה

מאת: מערכת zap doctors

בית הדין האזורי לעבודה בתל אביב אישר אתמול (ד') לתת שתי תרופות אשר אינן בסל התרופות לחולת סרטן צינור המרה.

י', הסובלת מזה כשנתיים מסרטן אלים, פנתה ל"מכבי שירותי בריאות" על מנת שתספק לה את התרופות TARCEVA ו-CAMPTO, בעקבות המלצת האונקולוג המטפל בה. בחודשים האחרונים החלה י' לקבל את התרופות אשר מומנו מתרומות וחל שיפור במצבה. בשלב מסוים דחתה "מכבי" את בקשתה של י' והפנתה אותה לוועדת חריגים של הקופה. ועדת החריגים דחתה אף היא את הבקשה.

החולה לא ויתרה ותבעה מבית הדין לאשר את התרופה או להורות לקופה לשקול שוב את ההחלטה. התביעה הוגשה באמצעות עורכי הדין גלעד רוגל ויעל רובינשטיין מעמותת קרן דולב לצדק חברתי. בתשובתה טענה "מכבי" כי הוועדה קיבלה החלטתה לאחר שבחנה את החומר הרפואי ושקלה את כל השיקולים הרלוונטיים. משרד הבריאות אשר צורף כנתבע בתיק, השאיר לשיקול דעת בית הדין את השאלה אם להורות על החזרת הדיון בעניינה של י' לוועדת החריגים.

השופטת ד"ר אריאלה גילצר-כץ קבעה כי נפלו פגמים רבים בהחלטת ועדת החריגים: כך למשל מצאה כי הוועדה הורכבה מאנשי מקצוע שתחום התמחותם לא צוין; בנוסף התעלמה הוועדה מהשיפור שחל במצבה של י' והשוותה את מצבה למחלת סרטן מסוג אחר (סרטן הלבלב). בנוסף, פסקה השופטת כי היה על הוועדה לדון בטיפול המבוקש, בהתעלם מכך שהתרופה איננה מצויה בסל התרופות. בסופו של הדיון, השתכנע בית המשפט כי ועדת החריגים כונסה כבר בעבר, למרות הכחשותיה של מכבי. עוד קבע בית הדין כי החלטת ועדת החריגים הייתה "מושלמת" מדי ונעשתה ככל הנראה לצרכים משפטיים. בית הדין הורה למכבי לכנס ועדת החריגים בהרכב אחר והורה כי מכבי תממן לתובעת את התרופות למשך שלושה חודשים לפחות. בנוסף, חויבה הקופה לשלם למטופלת 11 אלף שקלים עבור הוצאות משפט ושכר טרחת עו"ד.

בואו לדבר על זה בפורום סל תרופות - מידע וייעוץ.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום