חופשה בחגים: טסים על בטוח

(0)
לדרג

חופשת סוכות בפתח ורבים מתכננים לנצל אותה לשהות קצרה בחו"ל. לפני שאתם טסים, כדאי שתשקיעו מחשבה בביטוח הנסיעות שיאפשר לכם ליהנות בראש שקט. מדריך

אגודות וארגונים
053-9374656 (מספר מקשר)

חופשת סוכות מתקרבת בצעדי ענק, ומשפחות רבות מתכננות לצאת לגיחה קצרה לחו"ל לפני החורף. מעבר לתכנון הקפדני הנדרש, הזמנת מקומות לינה, השכרת רכב ואפילו בניית מסלול, חשוב מאוד לדאוג לביטוח נסיעות מתאים שיכסה את כל בני המשפחה בזמן הטיול בחו"ל. רן מזרחי, סמנכ"ל אגף שירות בחברת הביטוח DavidShield עונה על שאלות נפוצות הקשורות בביטוח נסיעות:

ביטוח נסיעות זכרתם לרכוש? צילום: שאטרסטוק

כיצד רוכשים פוליסת ביטוח לחו"ל?

פוליסת ביטוח לחו"ל מומלץ לרכוש באמצעות סוכן ביטוח מורשה או בחברת ביטוח. הסוכן יידע להתאים את תוכנית הביטוח לדרישות הטיול ולמשפחה.

האם הביטוח לחו"ל זהה אצל ילדים ואצל מבוגרים?

למעט נושא התעריף, שלעיתים יכול להיות נמוך יותר בכ-15% לערך עבור הילדים, הכיסוי הוא זהה ותהליך רכישת הפוליסה זהה אף הוא.

האם ניתן להסתפק בפוליסה שמספקות חברות האשראי השונות?

כ-12% מהאוכלוסייה משתמשים בכיסוי שמספקות חברות האשראי. ביטוח זה מכסה רק את בעל הכרטיס, כך שיש צורך לבטח את שאר בני המשפחה באמצעות הרחבת הביטוח או רכישת ביטוח שאינה קשורה לחברת האשראי. מעבר לכך, הביטוח הזה לחלוטין לא מספק. כך, לדוגמה, בביטוח "רגיל" באמצעות חברת ביטוח אין הגבלה לכיסוי יום אשפוז או שישנה הגבלה עד מיליון דולר ויותר, ואילו בביטוח דרך חברות האשראי ישנה הגבלה ליום אשפוז של בערך 1,200$ (הסכום משתנה מחברה לחברה). מצב זה בעצם "מכריח" את הנוסע להוציא כסף מכיסו באם יהיה צורך להשתמש בחו"ל בביטוח, כי אין יום אשפוז שיסתכם בפחות מכמה אלפי דולרים או כמה אלפי אירו. לכן בכל מקרה כדאי לשלם תוספת על הרחבת הביטוח, וכאמור הדבר המומלץ ביותר הוא לרכוש ביטוח נסיעות אצל סוכן ביטוח מורשה או בחברת ביטוח, וכך לקבל תוכנית מלאה ללא צורך בשדרוגים ותוספות בפרמיה נמוכה יותר.

על מה יש להקפיד כאשר עושים ביטוח לילדים קטנים?

בהנחה שמצב בריאותם של הילדים תקין, אין דגש מיוחד. סוכן הביטוח ידאג להתאים להם תוכנית רגילה. במידה שמצב בריאותם דורש התייחסות מקצועית, סוכן הביטוח או חברת הביטוח יידעו להתאים את התוכנית הראויה על ידי שאלות מקצועיות והרחבת הביטוח בהתאם למצב ועל-פי הצורך.

האם יש שוני בכיסויים שמספקים הביטוחים השונים בהתאם ליעד הטיול?

בהחלט כן - לכל יעד יש את המאפיינים שלו ואת הסיכונים שלו. ישנן תוספות ביטוח כגון "ספורט אתגרי" או "סקי" וכדומה, בהתאם לכל נסיעה ויעד. סוכן הביטוח או חברת הביטוח יידעו לשאול שאלות מנחות על מנת להתאים את התוכנית עם הכיסויים המתאימים ביותר לטיול.

טיפים לסיכום

חשוב מאוד לדעת את מצבם הבריאותי של כל אחד מהמטיילים באופן יסודי, בעיקר הילדים, ולהצהיר על כל דבר בעל משמעות על מנת להתאים את תוכנית הביטוח הנכונה. גם אם זה יעלה יותר, עדיף לשלם בכסף במקום בבריאות.

כדאי לעדכן את סוכן הביטוח או את חברת הביטוח על דברי ערך שאתם איתכם, כגון מחשב נייד או מצלמה יקרה, על מנת להעניק כיסוי הולם. חופשה נעימה ובטוחה!

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום