ניצל משיתוק לאחר שקפץ לבריכה

(0)
לדרג

קפיצה לא מוצלחת לבריכה כמעט שהותירה את ירדן קפלן בן ה-24 משותק מהצוואר ומטה בשל שבר בין חוליות C-6 ו-C-7. ניתוח סבוך אך מוצלח הצילו משיתוק

מאת: מערכת zap doctors

ניתוח חירום מורכב וארוך (10 שעות) שנערך לאחרונה על ידי ד"ר איל ברבלק, מנהל יחידת הגב במחלקה לאורתופדית ב' של המרכז הרפואי הלל יפה, הציל את ירדן קפלן בן ה-24 מהישוב אביאל משיתוק ודאי לכל שארית חייו. ירדן שבסך הכול קפץ לבריכה הביתית כפי שעשה לא פעם בעבר, ספג פגיעה קשה בין חוליות C6 ל-C7 שלרוב משמעה שיתוק כמעט מידי. בספרות המקצועית העולמית מדווח עד כה על מקרים בודדים ששרדו פציעה כזאת ללא נזק נוירולוגי או שיתוק מוחלט.

ד"ר איל ברבלק: "כשראיתי את הצילומים חשכו עיניי. התקשיתי להאמין שירדן לא משותק כבר. מצבים של פגיעה בין חוליות C6 ל- C7, ה שנקרא שבר פריקה, מסתיימים במרבית המקרים בשיתוק כמעט מידי, וכל ניתוח לתיקון מסתכם, לרוב בייצוב החוליה, כי הנתק בעמוד השדרה כבר מתרחש עם הפגיעה. היה לי גם ברור שכל תזוזה נוספת של ירדן תסתכם בשיתוק מהצוואר ומטה.

הניתוח עצמו היה מורכב ביותר ודרש מלאכת מחשבת עדינה בהחזרת החוליה למקומה, ללא פגיעה בעמוד השדרה. בשלב הראשון, נכרתה חוליה C6, והוצאה החוצה, לאחר מכן הוצא הדיסק שהיה כלוא מאחוריה, הפריקה הוחזרה למקומה ושחזרה בגישה אחורית וקובעה בעזרת מוטות וברגים. לאחר מכן, במקום החוליה שהוצאה הוכנס כלוב ייעודי וקובע גם הוא על ידי פלטה וברגים. ההליך הניתוחי המורכב עבר בהצלחה".

ד"ר ברבלק: "חשכו עיניי כשראיתי את הצילומים" (אילוסטרציה: shutterstock)
ד"ר ברבלק: "חשכו עיניי כשראיתי את הצילומים" (אילוסטרציה: shutterstock)

"נולד פעמיים באותו בית החולים"

המשמעות העיקרית של הניסוח "עבר בהצלחה" היא שירדן אינו צריך כעת שיקום נוירולוגי, אלא זקוק בעיקר להחלמה. בעתיד יוכל לעסוק בספורט לא ספורט מגע, כמו היאבקות, ג'ודו ודומיהם אך יוכל לשחות, לרוץ ועוד.

היום (ב'), כשבוע אחרי הקפיצה, ירדן עומד להשתחרר לביתו. אמו, אלישבע קפלן, מסכמת בעיניים דומעות:

"מבחינתי, כמו שקיבלתי אותו במתנה לפני 24 שנה כשהוא נולד ב"הלל יפה", היום אני מרגישה שהוא פשוט נולד כאן מחדש. אין לי ספק שבלי ד"ר ברבלק והצוות של "הלל יפה", הילד שלי היה היום במצב אחר לגמרי. אין לי מספיק מילים כדי להודות. מהיום אנחנו חוגגים לו יום הולדת פעמיים בשנה".

בואו לדבר על זה בפורום ניתוחי עמוד שדרה.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום