ניתוח צוואר נדיר הציל משיתוק

(0)
לדרג

בניתוח שבוצע לאחרונה בהצלחה במרכז הרפואי הלל יפה, קובעה חולית צוואר אצל מטופלת בת 31 שסבלה מכאבים קשים אחרי צליפת שוט, כתוצאה מתאונת דרכים

מאת: מערכת zap doctors

צעירה אחרי תאונת דרכים, עברה לאחרונה ניתוח נדיר בבית חולים הלל יפה, במהלכו שוחזרה וקובעה למקומה חוליית צווארה. ניתוחים דומים מתבצעים בבתי החולים הגדולים בעולם פעם עד פעמיים בשנה.

המטופלת, בת 31, אם לשלושה מחדרה, סבלה מזה מספר שנים מכאבים בצוואר. "לפני 5 שנים עברתי תאונת דרכים ואובחן כי אני סובלת מצליפת שוט, מצב שבו עם הזמן הכאבים אמורים לחלוף. לצערי זה לא קרה". הצעירה החלה לרוץ בין רופאים שונים ולנסות טיפולים שונים להקלה על הכאב, אך דבר לא עזר.

ד"ר איל ברבלק, מנהל יחידת הגב במחלקה לאורתופדית ב' של המרכז הרפואי הלל יפה, קיבע חוליית עמוד שדרה צווארית בעזרת ברגים טרנסארטיקולורים (דרך המפרק), בדומה לניתוחים שביצע בעבר בהיותו רופא בכיר במרכז הרפואי Queen's בנוטינגהם, אנגליה. "לפי הבדיקות, בכל פעם שהצעירה הייתה מכופפת ומיישרת את צווארה, הייתה החלקה ותזוזה של כסנטימטר וחצי בין חוליה C1 על C2. תזוזה זו על פי בדיקת MRI יצרה לחץ רב על חוט השדרה, דבר שעלול היה להשאיר את המטופלת משותקת בארבעת הגפיים, אם לא יבוצע ניתוח לקיבוע וייצוב החוליות".

בניתוח עצמו נעשה שימוש בטכניקות מתקדמות, דבר שאפשר את הכנסת הברגים הטרנסארטיקולורים (דרך המפרק) למיקום האופטימלי מבלי לפגוע בחוט השדרה. כמו כן, נלקח שתל מעצם האגן של המטופלת לשם יצירת איחוי בין החוליות. כיום, כשלושה חודשים אחרי הניתוח, בביקור מעקב במרפאה, ד"ר ברבלק, מציין כי לבד מצלקת עורפית שמוסתרת על ידי השיער, עוד מעט לברגים כלל לא תהיה משמעות.

בואו לדבר על זה בפורום בעיות גב ועמוד השדרה.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום