איכילוב: מהגרים יאושפזו בנפרד

(0)
לדרג

בעקבות מקרה השחפת שהתגלה בביה"ח, הוציא המנהל פרופ' ברבש נהלים חדשים: בידוד יולדות וילדים, צילום חזה למבקרים; "למרות הביקורת, נחוש למנוע את הסיכון"

מאת: מערכת zap doctors

על רקע תחלואה גבוהה בקרב העובדים הזרים, הוחלט בבית חולים "איכילוב" כי כל מהגר שיגיע לקבלת טיפול במקום יעבור בדיקת שחפת וישהה בבידוד. רק לאחר שיימצא כי הוא בריא, יוכל להסתובב ברחבי בית החולים בחופשיות. ילדים ויולדות יאושפזו במחלקות נפרדות מישראלים.

במכתב ששלח השבוע מנהל בית החולים, פרופ' גבי ברבש, לעובדים, מתואר המקרה האחרון שהסעיר את בית החולים; אמה של תינוקת אפריקאית שהגיעה לבית החולים לבקר את בתה ובאה במגע עם אנשי צוות בלי שאף אחד ידע שגם היא נושאת את המחלה. כתוצאה מכך, 100 משפחות שנחשפו זומנו למעקב ולבדיקות.

ברבש מציין כי אוכלוסיית הפליטים והמהגרים קרוב ל-100,000 איש, המתגוררים בתנאי מחיה ירודים המעצימים את בעיות הבריאות הקשות, וכי קיימת התעלמות מוחלטת מקיומה של קהילה בגודל של עיר שלמה, החיה בתנאים סביבתיים בעייתיים, ללא ביטוח, או נגישות לשירותי רפואה.

בשל המחוייבות לבריאות הציבור, כותב ברבש, בית החולים יעבוד לפי נהלים חדשים, בהם איסור כניסת מבקרים מהגרי העבודה והפליטים לבית החולים. תורשה רק כניסת מטופלים למיון או לאשפוז, בעלים של יולדות והורים לילדים מאושפזים שיעברו את הבדיקה.

החולים המתאשפזים, ובכלל זה יולדות וילדים וכן הבעלים/הורים של המתאשפזים - יחויבו לעבור צילום חזה לשלילת שחפת ריאתית. יולדות ותינוקות יטופלו באגפים ובאולמות נפרדים בתינוקיה ובפגיה.

בתוך כך במיון דנה לילדים כבר גובשו לאחרונה נהלים לבידוד ילדי עובדים זרים, בעקבות מקרים של חצבת. לפי המכתב, במקום יופעל מתחם אשפוז נפרד ומבודד לילדים, והוריהם ככל המבקרים יופנו לצילום חזה.

ברבש מציין עוד כי מדובר בצעדים ראשוניים בהתהוות. "אנו ננקוט צעדים נוספים ככל שידרש על מנת לצמצם למינימום את הסיכון הבריאותי למטופלים שלנו ולצוות בית החולים. אני משער שהצעדים אלו יגרמו למעט אי נוחות ואולי גם לביקורת, אבל נחוש בעמדתי למנוע כל סיכון לצוות שלנו ולמטופלים, שזכאים להגנה מחשיפה למחלות מדבקות לא מאובחנות".

בואו לדבר על זה בפורום מחלות זיהומיות.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום

עוד בתחום