100 מומחים הגישו מכתבי פיטורים

(0)
לדרג

40 מהרופאים המומחים שהתפטרו הם מבית החולים איכילוב, 40 מרמב"ם ו-20 מתל השומר. התנאי לחזרתם לעבודה: "קצרו את ההסכם לשלוש שנים"

מאת: מערכת zap doctors

הרופאים המומחים מממשים את איומיהם ומצטרפים לחבריהם המתמחים: 100 מהם הגישו הבוקר (ג') מכתבי התפטרות: 40 רופאים הם מבית החולים איכילוב, 40 מרמב"ם ו-20 מתל השומר.

ד"ר יוסי פז, מנהל תחום ניתוחי חזה באיכילוב, וד"ר אבי וייסמן, מנהל מערך הרדמה אמבולטורית וסגן יו"ר ועד הרופאים ברמב"ם, התפטרו אף הם. בראיון לתוכנית "מה בוער" בגלי צה"ל אמרו הרופאים כי אין ביכולתם לקחת אחריות על מערכת הבריאות כשהמתמחים עוזבים.

ד"ר יוסי פז: "אנחנו לא איפסנו מכתבי פיטורים בכספת, המכתבים הם ספונטניים והוגשו הבוקר בגלל המצב. שגינו לאורך כל הדרך כשאפשרנו את ההפרדה בין מתמחים למומחים. אין הבדל בינינו".

ד"ר פז הודה כי המטרה של מכתבי הפיטורים של המומחים היא הפעלת לחץ על מקבלי ההחלטות לקיצור משך ההסכם לשלוש שנים: "קצרו את ההסכם והארץ תשקוט".

לדבריו, "הרופאים המומחים לא ינטשו את המחלקות. תמיד יהיה צוות רפואי ברפואה הדחופה. החולים חשובים לנו ואנו לא נוטשים, תמיד נדאג לכוננים שיטפלו בהם".

ד"ר וייסמן הוסיף כי התנאי לחזרתו לעבודה היא חזרת המתמחים לעבודה. כזכור, מספר המתמחים שהתפטרו בבית חולים רמב"ם הוא הגבוה ביותר ועומד על 87 נכון לאתמול (א'). "לאחר לילה שבו המומחים החליפו את המתמחים במיון הגענו למסקנה כי לא נוכל לשאת בעול והתפטרנו. זו התפטרות שמתריעה כי לא ניתן לעבוד בתנאים אלו". ד"ר וייסמן אמר כי משרד האוצר חזק מבג"ץ וניצח בסיבוב הראשון וכעת הם ממתינים לסיבוב השני.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום