המתמחים לבג"צ: זכותנו להתפטר

(0)
לדרג

המתמחים עתרו לבג"צ נגד פסיקת ביה"ד הארצי לעבודה שאסר עליהם להתפטר. לטענתם, הפסיקה יצרה את "חוק יסוד העבודה בכפייה"

מאת: מערכת zap doctors

עכשיו תורו של בג"צ להכריע בעניין משבר המתמחים ולפסוק אם הזכות לקבלת שירותי בריאות גוברת על חופש העיסוק. היום (ב') יעתרו המתמחים לבג"צ, באמצעות עו"ד טל קרת, נגד פסיקת ביה"ד הארצי לעבודה, אשר הוציא צווי מניעה בגין התפטרותם.

כזכור, ביה"ד הארצי לעבודה פסק ביום רביעי שעבר כי התפטרות המתמחים אינה אישית, אלא קולקטיבית ולכן לא חוקית, וכי עליהם לחזור לעבודה.

בעתירה לבג"צ טוענים הרופאים המתמחים כי "פסק הדין הינו הלכה ולמעשה יצירתה של עבדות מודרנית. ביה"ד הארצי לעבודה חוקק את חוק היסוד העבודה בכפייה". עוד נטען בעתירה כי ההחלטה להמשיך ולכפות על העותרים לעבוד בניגוד לצו מצפונים האישי מהווה "פגיעה אנושה בחירויות ובזכויות יסוד, ביניהן חוק היסוד חופש העיסוק וחוק יסוד כבוד האדם וחירותו, ולפיכך אינה חוקית".

כמו כן, טוענים הרופאים הצעירים בעתירה כי פסק הדין נוגד את בג"צ אלקו, שקבע כי אין למדינה הזכות להגביל או למנוע ממתפטרים, חיוניים ככל שיהיו, את קיום החירות הריבונית הפרטית, גם ואולי דווקא כאשר ההתפטרויות האישיות הן מאורגנות.

המתמחים מקווים כי טענותיהם העקרוניות יתקבלו, שכן נטיית בג"צ היא לקבל את פסיקות ביה"ד הארצי לעבודה, אלא אם נפלה בהן טעות מהותית.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום