האם התיירת הדביקה בשחפת?

(0)
לדרג

תיירות מרפא: בבי"ח הדסה עין כרם ייבדקו מטופלים ואנשי הצוות ששהו בקרבת תיירת חולת שחפת. בעתיד, נמסר, ינקטו אמצעי זהירות וייעשו בדיקות שחפת לתיירים

מאת: מערכת zap doctors

לפני כארבעה ימים, תיירת שהגיעה לטיפול אונקולוגי בהדסה עין כרם, אובחנה כחולה בשחפת. בעקבות כך הוחלט כי ייבדקו 5 מטופלים אחרים שאושפזו עם האשה באותו חדר וכן אנשי הצוות שבאו עמה במגע. תוצאות סופיות עדיין אין, אבל מסקנה אחת דווקא כן: להקשיח את הקריטריונים לקבלת מטופלים שמגיעים לארץ למטרות תיירות מרפא.

מבית החולים נמסר כי התיירת סבלה לפני 12 שנה משחפת וקיבלה טיפול מתאים בארץ מגוריה. כאשר הגיעה לטיפול בסרטן בישראל נבדקה ולא נתגלה ממצא המחשיד לקיום מחלה פעילה. ככל הנראה בשל הטיפולים הכימותרפיים, נחלשה המערכת החיסונית של החולה והדבר הוביל להתלקחות מחודשת של המחלה. מיד עם זיהוי המחלה אושפזה החולה בבידוד נשימתי והוחל בטיפול משולב נגד מחלת הסרטן ומחלת השחפת.

במקביל, הנהלת בית החולים בתיאום עם משרד הבריאות נקטה אמצעי זהירות למניעת התפשטות המחלה: חמישה חולים, אשר שהו באשפוז באותו החדר עם החולה לפני גילוי מחלתה, הוזמנו לבדיקת תבחין עורי לשחפת. תבחין עורי חיובי פירושו נוכחות נוגדנים נגד שחפת אצל החולה, דבר המעיד על הדבקה בשחפת. את הבדיקה יוכלו לערוך בקהילה/קופות חולים או בבית החולים הדסה.

בנוסף, אנשי צוות שטיפלו בחולה במהלך אשפוזה אותרו ויוזמנו גם הם לביצוע תבחין עורי במרפאה לבריאות העובד בבית החולים. חולה או איש צוות שהתבחין העורי שלו יהיה חיובי, יקבל טיפול תרופתי למניעת התפתחות של שחפת.

בעקבות המקרה, הוחלט בהדסה להעלות את סף הקבלה של תיירי מרפא. בעתיד כל חולה המבקש לקבל טיפול במסגרת תיירות מרפא ואשר בארץ המוצא שלו קיימת שכיחות גבוהה של שחפת, יתבקש לעבור בדיקות סקר תחילה.

בואו לדבר על זה בפורום מחלות זיהומיות.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום