הפירסינג הוביל לחדר מיון

(0)
לדרג

צעירה הגיעה לבי"ח הלל יפה כשהיא סובלת מכאבים עזים ונפיחות באוזן, לאחר ניקוב סחוס. הצוות הרפואי ביחידת אף אוזן גרון אבחן זיהום חמור באפרכסת האוזן

מאת: מערכת zap doctors

חור פשוט ושגרתי באוזן יכול בקלות להזדהם ולהביא לאשפוז. כך קרה לתושבת פרדס חנה, 34, שהגיעה ליחידה לאף אוזן גרון של המרכז הרפואי הלל יפה עקב זיהום חמור של סחוס האפרכסת.

"הסיפור התחיל לפני שבועיים כשהחלטתי להוסיף נקב לעגיל בחלק העליון של האוזן, לא משהו לא מקובל או בלתי שגרתי, משהו שרואים אצל הרבה אנשים", מספרת ל'. "הפעולה עצמה נעשתה בחנות מוכרת ומסודרת, עברה בקלות, עד שבסוף השבוע האחרון התחלתי להרגיש כאבים עזים באוזן שלוותה בנפיחות משמעותית. ניסיתי לחטא את האזור באלכוהול, אבל כלום לא עזר. משלא חל שיפור במצב, החלטתי לגשת לחדר המיון של "הלל יפה".

הצעירה הייתה בטוחה שהביקור במיון יסתכם בהוצאת העגיל והמלצה על אנטיביוטיקה, אבל הצוות בחדר מיון חשב אחרת, ולאחר שאובחנה כסובלת זיהום חמור בסחוס של האפרכסת (פריכונדריטיס) ובעור, הושארה לאשפוז, טיפול רפואי והשגחה.

פרופ' משנה יצחק ברוורמן, מנהל היחידה לאף אוזן גרון של המרכז הרפואי הלל יפה, מסביר כי נתקל בעבר במקרים רבים של פירסינג שהזדהם, אבל מבקש להזהיר בעיקר מסוג הפירסינג אותו ביצעה המטופלת בתנוך העליון ועל הסחוס של האוזן: "הרבה אנשים לא יודעים, אבל דווקא פירסינג בסחוס, שבו יש מעט כלי דם, עלול ליצור פגיעה בלתי הפיכה, כזאת, שאם היא מתרחשת, אפשרות הריפוי נמוכה. הפגיעה בסחוס, עלולה לגרום לעיוות במראה האוזן ("אוזן כרובית"), שלא ניתנת לתיקון על ידי ניתוח. הסכנה הנוספת על הפגיעה במראה, כאמור, היא זיהום, אשר בקלות יכול לחדור למחזור הדם ולגרום לזיהום בכלל הגוף".

אם כבר בחרתם לבצע פירסינג, ודאו כי המכון המדובר פועל על פי הנחיות משרד הבריאות, ממליץ פרופ' מ' ברוורמן, עקבו אחר הוראות החיטוי ושימו לב לסימנים המעידים על תחילתו של זיהום מקומי, דוגמת נפיחות, כאבים וחום גבוה.

בואו לדבר על זה בפורום אף אוזן גרון.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום