ניסוי וטעיה

(0)
לדרג

טבע פותחת בניסוי בינלאומי גדול ללימוד ההשפעה של אזילקט על האטת התקדמות מחלת הפרקינסון

מאת: מערכת zap doctors
הניסוי הקליני הגדול ביותר לבחינת שינוי מהלך מחלת הפרקינסון גייס את החולים הראשונים באירופה, צפון אמריקה וישראל.

טבע תעשיות פרמצבטיות פתחה בניסוי ADAGIO על מנת לקבוע אם הטיפול באזילקט יכול לשנות את מהלך ההתקדמות של מחלת הפרקינסון.

מחלת הפרקינסון משפיעה על מיליוני אנשים במדינות המערב וממשיכה לאתגר חוקרים, כיוון שהמחלה גורמת נכות ופוגעת באיכות החיים של המטופלים. טיפולים עכשוויים מסייעים לשפר את הסימפטומים של מחלת הפרקינסון, אולם אף אחד מהם לא הוכיח האטה, עצירה או היפוך של התקדמות המחלה.

מחקר ADAGIO יכלול 1100 מטופלים ב-135 מרכזים רפואיים ב-14 מדינות בהן אוסטריה, צרפת, גרמניה, הונגריה, ישראל, איטליה, הולנד, פורטוגל, רומניה, ספרד, אנגליה, ארגנטינה, קנדה וארצות הברית. גיוס החולים למחקר החל בימים אלה וצפוי להימשך מספר חודשים.

מחקרים קליניים הראו שאזילקט מטפל ביעילות בסימפטומים של מחלת הפרקינסון בשלב התחלתי ובשלב מתקדם. בנוסף, במחקר ה- TEMPO שפורסם לפני כשנה, חולים בשלבים ראשונים של המחלה אשר החלו את הטיפול באזילקט מוקדם, סבלו מפחות מוגבלויות תפקודיות, מאשר חולים אשר החלו את הטיפול באזילקט מאוחר יותר.

ממצאים ממחקרים טרום קליניים הראו בעבר כי לאזילקט תכונות ניורופרוטקטיביות, אשר מצביעות על האפשרות להשפעה מעכבת של התרופה על התפתחות מחלת הפרקינסון.

לדברי פרופ' אוליביה רסקול מבית החולים האוניברסיטאי בטולוז: "תוצאות מחקר ה-TEMPO מצביעות כי פעולת האזילקט אינה יכולה להיות מוסברת על ידי אפקט סימפטומטי בלבד. מחקר ADAGIO, אשר נבנה על פי אותו מודל, יכלול מספר רב של חולים במטרה להוכיח מחדש את השפעת התרופה על מהלך המחלה. לממצאי מחקר ADAGIO יכולות להיות השפעות מרחיקות לכת על הטיפול בפרקינסון. אם המחקר יוכיח כי אזילקט מאט את קצב התקדמות מחלת הפרקינסון, זו תהיה פריצת דרך משמעותית בעבור החולים".

אזילקט, אשר פותח ומשווק על ידי חברת טבע תעשיות פרמצבטיות הושק לאחרונה במדינות הראשונות באיחוד האירופי וזמין באנגליה, גרמניה, אירלנד, אוסטריה, דנמרק ופינלנד בנוסף לישראל. המוצר יושק במדינות נוספות במהלך החודשים הקרובים. אזילקט מתווה לטיפול במחלת פרקינסון כטיפול יחידני (ללא לבדופה) או כטיפול נוסף (יחד עם לבדופה). בארצות הברית, אזילקט ממתין לאישור FDA.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום